چگونگی فعالیت پژوهشی در حیطه ی موسیقی
محل انتشار: کنفرانس بین المللی معماری، شهرسازی، عمران، هنر و محیط زیست؛ افق های آینده، نگاه به گذشته
سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 378
فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
ICAUCAE01_0218
تاریخ نمایه سازی: 10 تیر 1396
چکیده مقاله:
پژوهش علمی اصلی ترین رکن بالندگی کشور است. با این حال چگونگی فعالیت پژوهشی و محصول آن در برخی رشته های علوم انسا نی و هنر، از جمله موسیقی همواره جای بحث دارد. از یک سو روش پژوهش در رشته های علوم نظری بر این رشته ی هنری اعمال می شود و از سوی دیگر برخی موسیقیدانان، هنر خود را به دور از ضوابط حاکم بر ارزیابی علمی می دانند. از این رو شفاف سازی چگونگی فعالیت پژوهشی در حیطه ی علم موسیقی می تواند مسیر حرکت در جهت توسعه ی این رشته ی هنری را مشخص تر سازد. بر این اساس در مقاله ی حاضر، معیار پژوهش موسیقایی در گر ایش های مختلف عملی شامل نوازندگی و رهبری گروه، ارکستر، یا کر، و در مباحث مختلف نظری شامل موزیکولو ی، اتنوموزیکولوژی و پداگوژی، همچنین در زمینه ای خاص و منحصر به فرد که حاصل موسیقی عملی و نظری است، یعنی آهنگسازی، در تراز علمی و دانشگاهی سنجیده می شود . لازم به ذکر است که سعی شده تا مقاله ی حاضر برای خواننده ای با اطلاعات متوسط از موسیقی هم مفید باشد.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
منصور حبیب دوست
هیات علمی دانشگاه گیلان
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :