CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

طراحی آموزشی با استفاده از شبیه سازهای رایانه ای

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۷ | تعداد نمایش خلاصه: ۷۵ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۴
کد COI مقاله: ICCIH01_107
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۹۰.۰۶ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۷ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۷ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله طراحی آموزشی با استفاده از شبیه سازهای رایانه ای

  مریم شکری کهی - دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش ریاضی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی، دبیر منطقه 5شهر تهران

چکیده مقاله:

در فرایند یاددهی - یادگیری مراحل گوناگونی وجود دارد که هر کدام می توانند در جریان مورد نظر از این فرایند تاثیرگذار باشد و در یادگیری، نگهداشت مفاهیم جدید و نیز یادآوری آن برای دانش آموزان سهوی ایفا کنند. در آموزش و پرورش امروز، به روش های تدریس به واسطه حضور و خودنمایی روشن تر در کلاس درس، بیشتر پرداخته می شود و قالب دوره های آموزشی به توانمند سازی معلمان در این باره اختصاص دارد. نوشتار پیش رو با بیان نقش بازی های شبیه ساز آموزشی رایانه ای و روش تدریس فعال، ضمن مهندسی یک وب سایت با دارا بودن توانمندی شبیه سازی دروس مختلف، چگونگی کاربرد شدید سازها و بازی های الکترونیکی را در طراحی آموزشی کارآمد و اثربخش بیان می کند. در این مطالعه دو گروه 56 نفری از دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان نمونه دولتی دخترانه دکتر ایوب آزاد حسینی منطقه پنج تهران را در معرض دو نوع روش تدریس قرار گرفته اند یک به شیوه سنتی به دیگری تدریس با استفاده از بازی های شبیه سازی رایانه ای به کمک وب سایت فت. سپس گروه ها در آزمون های محقق ساخت جهت سنجش یادگیری و یاد داری شرکت نمودند. یافته های پژوهش حاضر نشان داد که شبیه سازها در افزایش یادگیری و یاد داری درس ریاضی تاثیر داشته اند.

کلیدواژه‌ها:

روش تدریس فعال،شبیه سازها ، بازی رایانه ای، طراحی آموزشی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-ICCIH01-ICCIH01_107.html
کد COI مقاله: ICCIH01_107

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
شکری کهی, مریم، ۱۳۹۴، طراحی آموزشی با استفاده از شبیه سازهای رایانه ای، اولین کنگره سراسری تحول و نوآوری در علوم انسانی، شیراز، موسسه عالی علوم و فناوری خوارزمی، https://www.civilica.com/Paper-ICCIH01-ICCIH01_107.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (شکری کهی, مریم، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (شکری کهی، ۱۳۹۴)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • قاسم پور مقدم، حسین. (۱۳۹۰). روش های نوین یاددهی- یادگیری. ...
  • گروه آموزشی مدیران. (۱۳۸). راهبردهایی در مدیریت آموزشگاهی. دفترآموزش عمومی ...
  • قورچیان، نادرقلی. (۱۳۸۹). فرآیند برنامه ریزی تکالیف درسی دانش آموزان. ...
  • سیف، علی اکبر. (۱۳۸۸). روان شناسی پرورشی، روان شناسی یادگیری ...
  • ا اسدی، نسترن (۱۳۸۹) خلاقیت در بازی های کامپیوتری، سایت ...
  • Aguilera, M. D., & Mendiz, A. (2003). Video games and ...
  • Amory, A., Naicker, K., Vincent, J., & Adams, C. (1999). ...
  • Bozkurt, Ersin and Ilik, Aslan. (2010). The Effect of Computer ...
  • Burrow, A., & More, G. (2005). Architectural designers and the ...
  • Corbit, M. (2005). Moving into cyberspace: Game worlds for learning. ...
  • presented at the ACM SIGGRAPH 2006 conference, Boston. ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه آزاد
    تعداد مقالات: ۱۰۹۳۳
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.