CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

شهردار شدن چه آسان: نگاهی به قابلیت ها و محدودیت های SIMSITY

اعتبار موردنیاز PDF: ۱ | تعداد صفحات: ۱۱ | تعداد نمایش خلاصه: ۸۱۳ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۸۶
کد COI مقاله: ICEC01_088
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴.۰۴ مگابات (فایل این مقاله در ۱۱ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله دارای ۱۱ صفحه در فرمت PDF قابل خریداری است. شما می توانید از طریق بخش روبرو فایل PDF این مقاله را با پرداخت اینترنتی ۳۰,۰۰۰ ریال بلافاصله دریافت فرمایید
قبل از اقدام به دریافت یا خرید مقاله، حتما به فرمت مقاله و تعداد صفحات مقاله دقت کامل را مبذول فرمایید.
علاوه بر خرید تک مقاله، می توانید با عضویت در سیویلیکا مقالات را به صورت اعتباری دریافت و ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر برای دریافت مقالات بپردازید. اعضای سیویلیکا می توانند صفحات تخصصی شخصی روی این مجموعه ایجاد نمایند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۱ صفحه است به صورت فایل PDF در اختیار داشته باشید.
آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله شهردار شدن چه آسان: نگاهی به قابلیت ها و محدودیت های SIMSITY

  دکتر علی سلطانی - استادیار بخش شهرسازی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز
  مجید ادب - دانشجوی مهندسی معماری دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز
  خدایار بنداریان - دانشجوی مهندسی معماری دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز

چکیده مقاله:

هنگامی که مارشال مک لوهان (Marshall Mcluhan) در میان سده بیستم عنوان کرد که تکنولوژی های رسانه ای به ادامه ی وجود انسان ها تبدیل شده اند. هنوز مشخص نبود که قدرت رسانه ها در قرن بیست و یکم تا چه میزان خواهد بود. اموزه تکنولوژی های ارتباطی، تفریحی، آموزشی، کاری و پزشکی بخشی از واقعیت بشری را تشکیل می دهند. آنها امکان ارتباط ما را با جهان فراهم می کنند و بدون آنها، ما احساس کمبود خواهیم داشت (Degrandpre, 2001, P.50). از طرفی دیگر، در دنیای امروز اکثر شغل ها و حرفه ها به سمت راحتی بشتر و در حال تبدیل به تفریحات سرگرم کننده هستند. در این میان بنا به یک ضرب المثل انگلیسی «خوشا به حال کسی که کارش مانند بازی باشد.» بازی های رایانه ای فراتر از تفریح معمولی هستند. برای بسیاری از کاربران، انها کامل‌ترین نوع همزیستی بین انسان و رایانه، یعنی پیوند بین فضاها، هدف‌ها، انتخاب ها و دیدگاهها را بیان می کنند (Bukatmkan 2001). صنعت بازی های رایانه ای،‌ تا کنون نمونه های جالبی از مدل های شبیه سازی را ارائه کرده است. در بازی های شبیه سازی، لذت بازی همان لذت تخریب یا لذت سازماندهی قواعد مبنایی است که مدل بر آن اساس شکل گرفته است. سری بازی های (SimCity (1996-2002 ، طراح این بازی، مدل های رشد و تخریب شهری را که توسط جی فورستر Jay Forrester عرضه شده بود را مبنای توسعه این بازی شبیه سازی قرار داد. در حالی که نرم افزارهای شبیه سازی دینامیک سیستم از قبیل Powersim یا STELLA برای بیان رفتار سیستم از معادله، نمودار و جدول استفاده می کند،SimCity این کار را بیشتر از طریق انیمیشن اتومبیل‌ها و ساختن ساختمان‌ها انجام می دهد.

کلیدواژه‌ها:

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-ICEC01-ICEC01_088.html
کد COI مقاله: ICEC01_088

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سلطانی, دکتر علی؛ مجید ادب و خدایار بنداریان، ۱۳۸۶، شهردار شدن چه آسان: نگاهی به قابلیت ها و محدودیت های SIMSITY، اولین کنفرانس بین المللی شهر الکترونیک، تهران، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، https://www.civilica.com/Paper-ICEC01-ICEC01_088.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (سلطانی, دکتر علی؛ مجید ادب و خدایار بنداریان، ۱۳۸۶)
برای بار دوم به بعد: (سلطانی؛ ادب و بنداریان، ۱۳۸۶)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • Bukatman, S., 2001, Terminal Penetration, The cybercultures Reader, Routledge, London. ...
  • Carr, D., (2004), Modelled cities, Model citizens: from overseer to ...
  • D'Artista, B. R., 2005, Hydrology in Simcitytm 4: A Review, ...
  • Degrandpre, R., 2001, The look of the New Digital you, ...
  • Gaber, J. 2007, Simnlating planning, Simlity as a pedagogical too, ...
  • Kramer, Greg. 2003. SimCity 4 deluxe edition: Prima's official strategy ...
  • Lauwaert, M. 2007, Challenge everything? Construction play in will wright's ...
  • Lobo, D., 2004, A city is not a toy: how ...
  • Skartveit, H. L., Goodnow, K., Viste, M. (2003), Visnalized system ...
  • Starr, Paul. 1994. Seductions of Sim: Policy as simulation game. ...
  • Wardrip -Fruin, N. (2007), Three Play effects: Eliza, Tale Spin, ...
  • Wilson, Johnny. 1990. The SimCity planning commission handbook. Berkeley, CA: ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۱۲۴۱۱
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.