مسیریابی در بازی های استراتژیک و حل ماز به وسیله الگوریتم جستجوی A*

سال انتشار: 1398
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,068

فایل این مقاله در 13 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ICELE05_167

تاریخ نمایه سازی: 26 بهمن 1398

چکیده مقاله:

الگوریتم مسیریابی به مسئله یافتن کوتاهترین مسیر از مبدا به مقصد و اجتناب از موانع می پردازد. یکی از بزرگترین چالش ها در طراحی هوش مصنوعی واقع بینانه در بازی های رایانه ای، عامل متحرک است. استراتژی های مسیر یابی معمولا0 به عنوان هسته اصلی هر سیستم متحرک هوش مصنوعی به کار گرفته می شود. در این پژوهش از الگوریتم جستجوی A* برای یافتن کوتاه ترین مسیر بین منبع و مقصد روی تصویری که نشان دهنده نقشه یا ماز ( مسیر پر پیچ و خم) است، استفاده می شود. پیدا کردن مسیر از طریق ماز یک مسئله اساسی در زمینه علوم رایانه است که می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد. الگوریتم A* به طور گسترده در مسیر یابی و پیمایش گراف مورد استفاده قرار می گیرد. تصاویر نقشه و ماز های مختلف برای تست عملکرد سیستم استفاده شده است. 100) تصویر برای هر نقشه و ماز) عملکرد کلی سیستم قابل قبول است و قادر است کوتاه ترین مسیر بین دو نقطه را بر روی تصاویر پیدا کند. بیش از 85٪ تصاویرمی توانند کوتاه ترین مسیر را بین دو نقطه انتخابی پیدا کنند.

نویسندگان

نکیسا کیانی

مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی،کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر

خوارزم کیانی

مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات