CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی رابطه بازی های کامپیوتری با سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان مدارس شهرستان مهران

اعتبار موردنیاز PDF: ۱ WORD: ۴ | تعداد صفحات: ۹ | تعداد نمایش خلاصه: ۲۲۰ | نظرات: ۰
سرفصل ارائه مقاله: مدیریت
سال انتشار: ۱۳۹۴
کد COI مقاله: ICMRS01_210
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۳۲.۶۵ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۹ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)
محتوای کامل این مقاله با فرمت WORD هم قابل دریافت می باشد.

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل PDF یا WORD مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۹ صفحه است به صورت فایل PDF و یا WORD در اختیار داشته باشید.
آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی رابطه بازی های کامپیوتری با سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان مدارس شهرستان مهران

  حسین عزیزی نژاد - دانشجوی دکتری مدیریت استراتژیک، مدرس دانشگاه و آموزگار آموزش و پرورش مهران
کبری احمدی - کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار آموزش و پرورش
محمدرضا شنبه زاد - کارشناسی ارشد فقه و الهیات، مدیر مدارس آموزش و پرورش مهران
آرش مرادیان - کارشناس ارشد مشاوره، آموزگار آموزش و پرورش مهران

چکیده مقاله:

امروزه کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در جهان معاصر با سرعت فزاینده ای در حال گسترش است و همه ابعاد زندگی از جمله، تعلیم و تربیت را در شکل های متفاوت آن دچار دگرگونی کرده است. رایانه ها دارای قابلیت ها و امکانات متعدد و متنوع می باشند. یکی از قابلیت های آن توانایی انجام بازی هایی برای گذراندن اوقات و سرگرم نمودن افراد می باشد. همزمان با حضور بازی های رایانه ای در دنیای نوجوانان، بحث از مفید یا مضر بودن آن نیز مطرح است. تحقیق حاضر به منظور بررسی رابطه بازی های کامپیوتری با سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان مدارس شهرستان مهران انجام شده است. این پژوهش از لحاظ ماهیت و هدف، از نوع تحقیقات میدانی- کاربردی و از لحاظ روش توصیفی – تحلیلی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع دبیرستان شهرستان مهران بود. که با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای در این تحقیق تعداد 90 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. ابزار اندازه گیری پرسش نامه بود. در این پژوهش اطلاعات با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و آزمون t مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بین میزان استفاده از بازی های کامپیوتری با با سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.

کلیدواژه‌ها:

بازی های کامپیوتری، عملکرد تحصیلی، سلامت روان، دانش آموزان

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-ICMRS01-ICMRS01_210.html
کد COI مقاله: ICMRS01_210

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
عزیزی نژاد, حسین؛ کبری احمدی؛ محمدرضا شنبه زاد و آرش مرادیان، ۱۳۹۴، بررسی رابطه بازی های کامپیوتری با سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان مدارس شهرستان مهران، کنفرانس بین المللی یافته های نوین پژوهشی در علوم،مهندسی و فناوری با محوریت پژوھشھای نیاز محور، مشهد، مؤسسه فراز اندیشان دانش بین الملل، https://www.civilica.com/Paper-ICMRS01-ICMRS01_210.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (عزیزی نژاد, حسین؛ کبری احمدی؛ محمدرضا شنبه زاد و آرش مرادیان، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (عزیزی نژاد؛ احمدی؛ شنبه زاد و مرادیان، ۱۳۹۴)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • Adeyemi, B. A. (2012). Effects of computer assisted instruction (CAI) ...
  • Amiri, H., & Afsharinia, K. (2011). The role of performing ...
  • Chereny, I. D. (2008). Mom let me play more computer ...
  • Funk, J. B. (2006). Exposure to violent vide. games and ...
  • Gentile, D. A., Lynch, P. J., Linder, J. R., , ...
  • Ghatrifi, M., Rashid, Kh., & Delaver, A. (2006). The effect ...
  • Irwin, A. R., & Gross, A. M. (1995). Cognitive tempo, ...
  • Javadi, M. J., Emami Pour, S., & Rezaei Kashi, Z. ...
  • Kruot, R. E., & Gross, E. F. (2000). The impact ...
  • Manteghi, M. (2008). Tips for parents about children's use ofnew ...
  • Plaus quellec. M. (2000). Are virtual worlds a threat to ...
  • Najarian, B., & Davoudi, I. (2001). Construction and validation of ...
  • Samadi, J. (2009). The relationship between the use of computer ...
  • Wei, R. (2007). Effects of playing violent video games on ...
  • مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.