CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی تأثیرسبک مینیمالیسم درسیمای شهری برکاهش تنش بصری شهروندان (نمونه موردی شهرقزوین)

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۲۶۸ | نظرات: ۰
سرفصل ارائه مقاله: هنر و معماری
سال انتشار: ۱۳۹۴
کد COI مقاله: ICOHACC01_833
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۶۴۵.۳۸ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۸ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی تأثیرسبک مینیمالیسم درسیمای شهری برکاهش تنش بصری شهروندان (نمونه موردی شهرقزوین)

محمد بهزاد پور - دانشجوی دکتری معماری (مربی)
محمد علی ابراهیمی - کارشناسی ارشد معماری(مربی)
علی کاکاوند - کارشناسی ارشد معماری (مربی)

چکیده مقاله:

در پژوهش حاضر به بررسی مشخصه های نقاشی و معماری در سبک مینیمالیسم پرداخته شده است. از آنجایی که مینیمالیسم یک مکتب هنری خالی از پیچیدگی های فلسفی ویا شبه فلسفی است،ویژگی این هنر استفاده از المان های اصلی و ضروری و حذف سایر مواردی است که امکان دارد بار تجملاتی داشته باشد .این در حالی است که در سیمای کنونی شهر قزوین شاهد نابسامانی های بصری فراوان میباشیم و این امر باعث ایجاد تنش بصری در شهروندان گردیده است.در این تحقیق فرضیه بر این قرار است که خلاصه گرایی در سبک مینیمالیسم بتواند در جهت کاهش این هرج و مرج بصری گامی موثر بردارد. مینیمالیسم در نقاشی با کازیمیر مالویچ آغاز شد وی سبک مینیمالیسم را با آثار ساده و هندسی خودنظیر مربع سیاه و سفید روی سفید برای دیگران تشریح کرد . همچنین مینیمالیسم در آثار معماران معاصری چون تادائو آندو (کلیسای نور) و گریت ریت ولد (خانه شرودر)،میس ون دروهه (خانه فارنزورث), کاملا مشهود است که دراین پژوهش ریشه های آثار این معماران در سبک مذکور تحلیل محتوا گردیده چرا که ضروری می نماید با توجه به آثار تحقق یافته در معماری و نقاشی مینیمالیسم، همچنین ریشه یابی در عناصر ایجابی آنها و فصول مشترک میان این دو شاخه هنری تحلیل جامعی در محتوا و مشخصه های این سبک صورت پذیرد تا در جهت آرامش بصری در آثار معماری گامی موثر برداشته شود. در این پژوهش متغیر وابسته تنش بصری می باشد که در روند تحقیق وجوه مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته و همچنین به وسیله متغیر مستقل (سبک مینیمالیسم ) کاهش یافته است. روش تحقیق استنادی بوده و به صورت توصیفی, تحلیل و بررسی شده است که بر اساس فرضیات پژوهش در روند تحقیق گام برداشته تا دچار پیش داوری های سطحی نگشته و بتوانیم در شکل گیری نتایج به دست آمده به صورت جامع عمل کرده باشیم.

کلیدواژه‌ها:

مینیمالیسم ، معماری ، نقاشی ، سیمای شهری قزوین ، تنش بصری

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-ICOHACC01-ICOHACC01_833.html
کد COI مقاله: ICOHACC01_833

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بهزاد پور, محمد؛ محمد علی ابراهیمی و علی کاکاوند، ۱۳۹۴، بررسی تأثیرسبک مینیمالیسم درسیمای شهری برکاهش تنش بصری شهروندان (نمونه موردی شهرقزوین)، کنفرانس بین المللی انسان، معماری، عمران و شهر، تبریز، مرکز مطالعات راهبردی معماری و شهرسازی، https://www.civilica.com/Paper-ICOHACC01-ICOHACC01_833.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بهزاد پور, محمد؛ محمد علی ابراهیمی و علی کاکاوند، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (بهزاد پور؛ ابراهیمی و کاکاوند، ۱۳۹۴)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • گروتر، یورگ کورت(پاکزا، جها نشاه) _ ۳۸۶ ۱، زیبایی شناسی ...
  • داندیس، دونیس ا(سپهر، ‌مسعود)، ۳۸۹ ۱، مبادی سواد بصری، تهران، ...
  • بارت، جان، (ترجمه نبوی نژاد، مریم)، چندکلمه درباره مینیمالیسم، فصلنامه ... (مقاله ژورنالی)
  • نوروزی طلب، علیرضا، ۳۹۳ ۱، روانکاوی تحولات نقاشی ومعماری در ... (مقاله ژورنالی)
  • مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.