کارکرد اندیشه انتقادی در هنر مدرن از منظر گرینبرگ
محل انتشار: کنفرانس بین المللی هنر، معماری و کاربردها
سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 856
فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
ICONFAAA01_129
تاریخ نمایه سازی: 18 تیر 1396
چکیده مقاله:
گرینبرگ نظریه پردازی است که شالوده هنر مدرن را تبیین نموده و در مقالات خود مرزهای میان هنر آوانگارد و کیچ را متمایز نموده است مدرنیسم از نظرگاه او نه یک پروسه از پیش مدون شده، بلکه کوششی است که در جهت پاسداری از ارزشهای کیفی استانداردهای زیبایی شناسی صورت می گیرد و آثار بجا مانده از هنرمندان مدرن نشان می دهد که آنها با یک روند تقابلی و بوسیله نقدهای مکرر و دایمی در جهت گسترش هنر مدرن، آن را به پیش برده اند. این فرایند از نگاه او وابستگی تام به اندیشه انتقادی کانت دارد گرینبرگ تصریح دارد که هنر هنری در یک حوزه خاص با چگونگی مدیوم خود تطابق دارد و کارکرد اندیشه انتقادی در هنر مدرن این است که همه تاثیراتی که از مدیوم های دیگر وارد این هنر خاص می شوند را حذف نماید. تنها در صورت این کنش اندیشه انتقادی است که خلوص هنری محقق شده و سپس، استقلال هنری حاصل می شود.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
رضا رفیعی راد
دانشجوی کارشناسی ارشد نقاشی دانشگاه یزد
بهرام احمدی
عضو هیات علمی گروه نقاشی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :