بررسی رابطه بازی های رایانه ای با رشد خلاقیت و خودکارآمدی دانش آموزان دوره متوسطه ×دوم شهر زابل

سال انتشار: 1397
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 570

فایل این مقاله در 48 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ICPE05_122

تاریخ نمایه سازی: 30 دی 1397

چکیده مقاله:

در این تحقیق سعی بر این شده است که رابطه بازیهای رایانهای با رشد خلاقیت و خودکارآمدی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر زابل را مورد بررسی قرار دهیم که با انتخاب مقطع متوسطه شهرستان زابل به عنوان جامعه آماری و انتخاب تعدادی از دانش آموزان این مدرسه به صورت نمونه گیری تصادفی ساده و توزیع پرسشنامه در چهارچوب این موضوع به بررسی جامع این پدیده پرداخته شد. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. برای گردآوری مبانی نظری این تحقیق با مراجعه به کتابخانه و جمع آوری داده ها و اطلاعات و اسناد مرتبط به گلچین این اطلاعات پرداخته و با بازدید میدانی و توزیع پرسشنامه به جمع آوری مابقی اطلاعات پرداخته و پس از آن ارتباط بین متغیرها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون، تی مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه (آنوا) بررسی و نتایج بدست آمده با تحقیقات قبلی مقایسه و در پایان نتیجه گیری و پیشنهادات ارایه می گردد. لازم به ذکر است که پژوهش با روش توصیفی از نوع همبستگی می باشد.

کلیدواژه ها:

بازی های رایانه ای ، خلاقیت ، خودکارآمدی ، دانش آموزان مقطع متوسطه

نویسندگان

سعیده خجسته

،استادیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه پیام نور،تهران،ایران

مهشید غلامعلی نژاد

کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه پیام نور و دبیر آموزش و پرورش