CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی آسیب های بازی رایانه ای به عنوان یک صنعت سرگرمی در تربیت کودکان

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۷ | تعداد نمایش خلاصه: ۳۸۹ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۴
کد COI مقاله: ICRBS01_080
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۱۸.۵۲ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۷ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۷ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی آسیب های بازی رایانه ای به عنوان یک صنعت سرگرمی در تربیت کودکان

  راحله فرهنگی - دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر دانشگاه هنر اسلامی تبریز
  فرشته طاهری - دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر دانشگاه هنر اسلامی تبریز

چکیده مقاله:

بازی های رایانه ای به عنوان یک پدیده اجتماعی در کنار سایر رسانه های صوتی و تصویری در دنیای امروز به دلیل رشدچشمگیر فناوری های ارتباطی طی سال های اخیر با کشش و جاذبه ای حیرت انگیز اکثر مخاطبان خود را از میان کودکان ونوجوانان انتخاب می کند و نه تنها بخش قابل توجهی از اوقات فراغت این قشر را به خود اختصاص داده بلکه به نظر می رسدحتی اوقاتی را که آنان باید به انجام تکالیف درسی یا حضور در جمع خانواده اختصاص دهند نیز پوشش داده است. زمینه وهدف پژوهش بازی رایانه ای در کنار مزایای بی شمارش، معایبی نیز دارد که عدم آشنایی کامل با انواع بازی های رایانه ایکه می تواند آسیب هایی را برای خانواده ها به بار آورد .این مقاله در صدد است تا برخی از معایب و تهدیدات موجود در بازی های رایانه ای را معرفی و راهکارهایی جهت مقابله وکاهش این گونه آسیب ها ارائه نماید . برای انجام این مطالعه از طریق استنادی به بررسی مبانی نظری و ادبیات پژوهشیموجود پیرامون موضوع تحقیق پرداخته شده است .در این مقاله پس از طرح جایگاه خانواده به عنوان مهم ترین واحد اجتماعی و پدید آمدن صنعت سرگرمی بازی رایانه ای وطرح آنها در قالب فرصت ها و تهدیدها به آسیب های آن پرداخته شده است. والدین چندان با انواع بازی های رایانه ایآشنایی ندارند و اغلب نیز از خطراتی که در کمین آنهاست، آگاه نیستند؛ لذا راهکارهایی جهت مقابله و کاهش تهدیدات درابعاد فرهنگی، آموزشی ارائه شده است.

کلیدواژه‌ها:

بازی رایانه ای، آسیب ها، صنعت سرگرمی، تربیت کودکان

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-ICRBS01-ICRBS01_080.html
کد COI مقاله: ICRBS01_080

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فرهنگی, راحله و فرشته طاهری، ۱۳۹۴، بررسی آسیب های بازی رایانه ای به عنوان یک صنعت سرگرمی در تربیت کودکان، کنفرانس بین‌المللی پژوهش در علوم رفتاری و اجتماعی، ترکیه - استانبول، موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ایلیا، https://www.civilica.com/Paper-ICRBS01-ICRBS01_080.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (فرهنگی, راحله و فرشته طاهری، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (فرهنگی و طاهری، ۱۳۹۴)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • کفاشی، مجید. (۹۷۳۱). آثار نظم و تضاد خانواده بر خشونت ... (مقاله ژورنالی)
  • ثنایی، باقر. (۹۷۳۱). آسیب شناسی خانواده. نشریه ی پژوهشی تربیتی، ...
  • ساعدی، طاهره. (۹۷۳۵). بازی های رایانه ای- گفتگو با دبیر ...
  • O Donnell, Casey, (2007), "Quality ofLife in a Global Game ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۱۴۲۲
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.