CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

عدالت در اندیشه دولتهای جمهوری اسلامی

اعتبار موردنیاز PDF: ۱ | تعداد صفحات: ۲۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۱۳ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۴
کد COI مقاله: ICRBS01_260
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۳۳.۸۲ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۲۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله دارای ۲۸ صفحه در فرمت PDF قابل خریداری است. شما می توانید از طریق بخش روبرو فایل PDF این مقاله را با پرداخت اینترنتی ۳۰,۰۰۰ ریال بلافاصله دریافت فرمایید
قبل از اقدام به دریافت یا خرید مقاله، حتما به فرمت مقاله و تعداد صفحات مقاله دقت کامل را مبذول فرمایید.
علاوه بر خرید تک مقاله، می توانید با عضویت در سیویلیکا مقالات را به صورت اعتباری دریافت و ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر برای دریافت مقالات بپردازید. اعضای سیویلیکا می توانند صفحات تخصصی شخصی روی این مجموعه ایجاد نمایند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۲۸ صفحه است به صورت فایل PDF در اختیار داشته باشید.
آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله عدالت در اندیشه دولتهای جمهوری اسلامی

  محمدحسن جباری - عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه پیام نور

چکیده مقاله:

اندیشه عدالت در طول تاریخ بشریت مورد توجه جوامع بوده و در خصوص تحقق آن نگرش هایمتفاوتی به ویژه در جوامع اسلامی و غربی وجود داشته است. نظام جمهوری اسلامی نیز نسبت بهاین مسأله بی توجه نبوده است. انقلاب اسلامی با یکسری شعارهای سیاسی، اقتصاد و اجتماعیشکل گرفت تا عدالت در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور تحقق پیدا کند. در قانوناساسی نیز بر تحقق عدالت در زمینه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاکیده شده است. دولتهایجمهوری اسلامی در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی و قانون اساسی شیوه ها و نگرش های متفاوتینسبت به این مسأله داشتند. با توجه به این اهداف انقلاب اسلامی بایستی به دنبال بررسی و شناختاین مسأله باشیم که چه شیوه ها و نگرشهای دولتهای جمهوری اسلامی نسبت به عدالت داشتند وکدام زمینه عدالت بیشتر مورد توجه دولت ها بوده است. در پاسخ به این مسأله باید اذعان کرد کههرچند زمینه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عدالت با نوساناتی مورد توجه دولتهای جمهوریاسلامی بوده است اما در این زمینه توازنی در دولتهای جمهوری اسلامی وجود نداشته است. دردولت موسوی عدالت اجتماعی، در دولت هاشمی عدالت اقتصادی، در دولت خاتمی عدالت سیاسی ودر دولت احمدی نژاد عدالت اجتماعی بیشتر مورد توجه دولتها بوده است.در این مقاله سعی شده است از روش توصیفی نگرشهای دولت های جمهوری اسلامی نسبت بهعدالت مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

کلیدواژه‌ها:

عدالت، اسلام، غرب، دولتهای جمهوری اسلامی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-ICRBS01-ICRBS01_260.html
کد COI مقاله: ICRBS01_260

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
جباری, محمدحسن، ۱۳۹۴، عدالت در اندیشه دولتهای جمهوری اسلامی، کنفرانس بین‌المللی پژوهش در علوم رفتاری و اجتماعی، ترکیه - استانبول، موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ایلیا، https://www.civilica.com/Paper-ICRBS01-ICRBS01_260.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (جباری, محمدحسن، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (جباری، ۱۳۹۴)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • . احمدی نژاد محمود، دولت ایرانی و اسلامی(۱۳۸۷)، تهران، مرکز ...
  • حمیدی حبیب الله(۷۹۳۸، امام علی(ع) در بیان هاشمی، تهران، فرهنگ ...
  • خاتمی سید محمد(۷۹۳۸)، احیاگر حقیقت دین، تهران، نشر عروج. ...
  • خاتمی سید محمد(۷۹۳۸، مردم سالاری، تهران، طرح نو ...
  • امام خمینی (ره)۱۳۷۷)، شرح جنود عقل و جهل تهران، موسسه ...
  • امام خمینی(ره)(۱۳۷۸)، عدل الهی، تهران، موسسه تنظیم و نشر آثار ...
  • دامام خمینی (ره)(۱۳۷۴)، صحیفه انقلاب وصیت‌نامه سیاسی الهی رهبر انقلاب ...
  • عالم عبدالرحمان(۱۳۷۷)، تاریخ فلسفه یساسی در غرب، تهران، مرکز چاپ ...
  • "د موری فورسیت(۱۳۸۰)، نقد و بررسی آثار سیاسی _ بیستم، ... (مقاله ژورنالی)
  • پوراحمدی حسین(۱۳۸۴) _ مبانی استراتژیک اصلاح سیاست های توسعه اقتصادی ...
  • پورحسین مهدی(۱۳۸۴)، اقتصاد عالت محور از دیدگاه هاشمی حکومت اسلامی، ...
  • بختیاری صادق(۱۳۸۸)، عدالت اسلامی و سهام عدالت، راهبر، شماره .۵۲ ...
  • " حسینی مینا(۱۳۸۶)، آسیب‌شناسی برنامه سهام عدالت در روند خصوصی‌سازی، ... (مقاله ژورنالی)
  • شمسینی غیاثوند حسن(۱۳۸۸)، واکاوی گفتمان عدالت در فلسفه سیاسی قرن ...
  • لهسائی زاده عبدالعلی(۱۳۸۰) _ نابرابری ها و قشربندی اجتماعی در ...
  • ه فرزانه امیر حسین(۱۳۷۶)، عدالت اجتماعی، گزارش، شماره۸ ...
  • منجذب، محمد رضا(۷۹۳۲، کارکرد دولت و بازار در فرایند رشد ... (مقاله ژورنالی)
  • حمدی‌نژاد در جمع مردم کرمان، .۱۳۸۶/۲/۱۳ پایان نامه ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه پیام نور
    تعداد مقالات: ۳۷۵۲۸
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط


    مقالات فوق بر اساس داده کاوی مقالات مطالعه شده توسط پژوهشگران محاسبه شده است.

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.