تحلیل زمینه گرایی در کاشیکاری تکیه معاون الملک کرمانشاه
سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 760
فایل این مقاله در 16 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
ICSAU02_0937
تاریخ نمایه سازی: 16 خرداد 1394
چکیده مقاله:
حکایت آب و آتش، نقش و رنگ، گل و خاک و دستان هنرمند خالقش قدمتی به اندازه تاریخ هنر دارد حکایتی که هنر ، جان این سرزمین با وی عجین گشت و یکی شد با روحی واحد ، وحدتی که ذوق هنرمند ایرانی ، سرانگشتان خالقان هنرمند ، کالبدش بود کالبدی که در این عصر آهن و فولاد غباری از بی مهری و ناملایمات بر رویش نشسته است اما همچنان با صلابت ذهن و روان ادمیان عصر ماشین را به تفکر وا می دارد با کلام بی کلامش تکیه معاون الملک کرمانشاه حکایت ناگفته های عصر ذوق و هنر است یکی از بی بدیل ترین بناهای مذهبی ایران با کاشیکاری منحصر به فردش که دنیایی از رمز گونگی ، ذوق هنرمندان ، عشق و زندگی را در خود جای داده است در این تحقیق به بررسی ابعاد مختلف زمینه گرایی در این بنای تاریخی پرداخته شده است اساس این مقاله متکی بر یافته های تحقیقی در مورد زمینه گرایی در کاشیکاری و تریینات تکیه معاون می باشد. پژوهش مذکور با روش مطالعه نمونه موردی مطالعات میدانی و تحلیل ان با استفاده از روش توصیفی و استنباطی انجام شده است از این رو مقاله استدلال می کند بین زمینه گرایی و ایجاد تزیینات در تکیه معاون الملک رابطه مستقیم وجود دارد که این امر می تواند در طراحی های آینده در زمینه تزیینات داخلی مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
شیما غلامی
دانشجوی کارشناسی ارشد معماری علوم و تحقیقات کرمانشاه
محمد مهدی مقدسی
دانشجوی دکتری معماری علوم و تحقیقات تهران و مربی علوم و تحقیقات کرمانشاه
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :