بررسی مدلهای تجارت الکترونیکی در فضای مجازی Second life

سال انتشار: 1387
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,177

فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ICTM05_177

تاریخ نمایه سازی: 5 بهمن 1388

چکیده مقاله:

یک فضای مجازی سه بعدی پیشرفته برروی اینترنت Second life است که دقیقا مشابه با دنیای واقعی شبیه سازی شده است کاربران به عنوان ساکنین وارد محیط می شوند و در آن قادر به انجام انواع اعمال انسانی هستند دراین دنیا می توان با سایر ساکنین حرف زد، قدم زد، رانندگی کرد، به رستوران رفت، شبی را در هتل گذراند، داد و ستد کرد، تماس تلفنی برقرار کرده ، و یا حتی ازدواج نمود نکته جالب این که همه فعالیتهای این دنیای مجازی توسط ساکنینش اداره می وشد فعالیتهای جازی دراین فضا را میتوان تحت سه گروه عمده تفریحی، آموزشی و تجاری دسته بندی کرد. در مقاله پیش رو فعالیتهای تجاری دائر دراین فضا بررسی و مدلهایی جهت دسته بندی آنها پیشنهاد می شود همچنین تحلیلی از گونه جدیدی از نیازهای مشتریان در دنیای آینده ارائه می گردد.

کلیدواژه ها:

تجارت الکترونیکی ، second life ، مدل تجاری ، فضای سه بعدی مجازی ، نیازهای مشتری در دنیای آینده ، آواتار

نویسندگان

رویا حسنیان اصفهانی

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشکده آموزشهای الکتر

منصور امینی لاری

دکترای سیستم های DSIS، استادیار مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز واحد

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • علی حسینی، "رندگی دوم: این بار بهتر زندگی کنیا"، ماهنامه ...
  • واحد آمار، Second Life 15 دسامبر .2008 آی ...
  • همایش فضاهای تعاملی جهانی- محلی و نهادهای مجازی، آذر 1385، ...
  • نزدیک فضای مجازی سه‌بعدی به صورت یک واقعیت غیرقابل انکار ...
  • Terdiman, Daniel, _ Entrepreneur 's Guide to Second Life: Making ...
  • K Zero Metaverse Marketing Consultancy, July, ...
  • Stanford Uriversity, Jeremy Bailenson, April 2008. ...
  • Don E. Descy, "'All Aboard the Intermet: Second Life", TechTrends, ...
  • http:/surL co m/se Co ndlife/to kutokupo cket/ 128/128/0. ...
  • نمایش کامل مراجع