نقدی بر وضعیت نور پردازی آثار تاریخی در ایران
محل انتشار: دومین همایش بین المللی روشنایی و نورپردازی ایران
سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 642
فایل این مقاله در 12 صفحه با فرمت PDF و WORD قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
ILDC02_024
تاریخ نمایه سازی: 1 آذر 1394
چکیده مقاله:
یکی از اصول نور پردازی آثار تاریخی،حفظ اصالت آن اثر است،این بدان معنیست که در نور پردازی باید حس و حال بنا در شب را برای بینندگان تفهیم کند. کشور ایران دارای یکی از کهن ترین تمدن ها در جهان است و همین امر سبب شده است که به لحاظ تعداد آثار باستانی جزو غنی ترین کشورها باشدو به لحاظ تعداد آثار باستانی ثبت شده در یونسکو رتبه شانزدهم را در میان صد و نود کشور عضو داراست.حال سوالی که مطرح است این است که کشور ما از نظر نور پردازی آثار تاریخی نیز جایگاه مناسبی را در سطح جهان داراست و آیا توانسته ایم با نور پردازی صحیح آثار تاریخی،اصالت آثار را در شب نیز حفظ کنیم و اگر نتوانسته ایم دلایل آن چیست؟در این مقاله به نقد و بررسی وضیعت نور پردازی آثار تاریخی کشور پرداخته و با انتخاباثری از اثار تاریخی ایران و مقایسه آن با اثری مشابه در خارج از کشورکه با استفاده از استاندارد های موجود در این زمینه نور پردازی شده است ، در تلاشیم تا پاسخی برای سوالات فوق بیابیم.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
شهاب اسماعیل یان
کارشناسی برق ،دانشگاه ایوان کی ،ایوان کی، ایران
مهناز علی محمدی
کارشناسی ارشد معماری شهری، دانشگاه تهران مرکز ،تهران، ایران
فائزه نظری
کارشناسی معماری، تهران جنوب، تهران، ایران