افزایش مشارکت و دلبستگی کاری کارکنان با استفاده از بازی سازی

سال انتشار: 1392
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 919

فایل این مقاله در 13 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

IRIMC11_071

تاریخ نمایه سازی: 13 آبان 1393

چکیده مقاله:

توسعه صنعت بازی و افزایش طرفداران آن در سالیان اخیر، همچنین جذابیت هایی که در بازی ها خصوصاً بازی های رایانه ای و ویدیویی وجود دارد موجب استفاده از آن ها در زمینه های مختلف غیر از بازی شده است. اصطلاحی که برای معرفی این مفهوم به کار رفته، بازی سازی است. ورود نسل های جدید از کارکنان به سازمان ها(افرادی که با تکنولوژی متولد و بزرگ شده اند، نسل Y) و همچنین الزام بر وجود نوآوری، دلبستگی کاری و مشارکت در کسب وکار موجب شده از بازی سازی در حوزه کسب و کار و تجارت نیز استفاده شود. در بازی سازی کسب و کار ابزارهای بازی و تفکر طراحان بازی در یک مسأله کسب و کار واقعی یا یک فرایند کاری به کار گرفته می شوند. مهمترین مزیت به کارگیری بازی ها و ابزارهای مبتنی بر آن ها در ساختار کسب و کار، بازخور سریع، مشارکت راغبانه و فعال، یادگیری از طریق تجربه و ایجاد انگیزه بالا در کارکنان و ساختن یک محیط کاری جذاب است.در این مقاله ابتدا مفاهیم اصلی بازی سازی بازخوانی می شود و سپس تاثیر مکانیسم بازی بر رفتار انسان و کسب و کار ارزیابی می گردد. در ادامه بر استفاده از بازی سازی برای افزایش مشارکت و ایجاد دلبستگی کاری در کارکنان سازمان ها تمرکز و راه حل هایی در این زمینه ارائه می شود.

کلیدواژه ها:

بازی ، بازی های رایانه ای ، بازی سازی ، نسل Y ، دلبستگی کاری

نویسندگان

محمد صادق مرادی

کارشناس ارشد مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات

مسعود مرادی

کارشناس آمار، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق