CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

افزایش مشارکت و دلبستگی کاری کارکنان با استفاده از بازی سازی

اعتبار موردنیاز PDF: ۱ | تعداد صفحات: ۱۳ | تعداد نمایش خلاصه: ۴۹۰ | نظرات: ۰
سرفصل ارائه مقاله: رهبری و رفتار سازمانی
سال انتشار: ۱۳۹۲
نوع ارائه: پوستری
کد COI مقاله: IRIMC11_071
زبان مقاله: فارسی
نسخه کامل مقاله در کنفرانس ارائه نشده است و در دسترس نیست.

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله منتشر نشده و درپایگاه سیویلیکا موجود نمی باشد.

منبع مقالات سیویلیکا دبیرخانه کنفرانسها و مجلات می باشد. برخی از دبیرخانه ها اقدام به انتشار اصل مقاله نمی نمایند. به منظور تکمیل بانک مقالات موجود، چکیده این مقالات در سایت درج می شوند ولی به دلیل عدم انتشار اصل مقاله، امکان ارائه آن وجود ندارد.

خرید و دانلود فایل PDF مقاله

متن کامل (فول تکست) این مقاله منتشر نشده و یا در سایت موجود نیست و امکان خرید آن فراهم نمی باشد

مشخصات نویسندگان مقاله افزایش مشارکت و دلبستگی کاری کارکنان با استفاده از بازی سازی

محمد صادق مرادی - کارشناس ارشد مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات
مسعود مرادی - کارشناس آمار، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق

چکیده مقاله:

توسعه صنعت بازی و افزایش طرفداران آن در سالیان اخیر، همچنین جذابیت هایی که در بازی ها خصوصاً بازی های رایانه ای و ویدیویی وجود دارد موجب استفاده از آن ها در زمینه های مختلف غیر از بازی شده است. اصطلاحی که برای معرفی این مفهوم به کار رفته، بازی سازی است. ورود نسل های جدید از کارکنان به سازمان ها(افرادی که با تکنولوژی متولد و بزرگ شده اند، نسل Y) و همچنین الزام بر وجود نوآوری، دلبستگی کاری و مشارکت در کسب وکار موجب شده از بازی سازی در حوزه کسب و کار و تجارت نیز استفاده شود. در بازی سازی کسب و کار ابزارهای بازی و تفکر طراحان بازی در یک مسأله کسب و کار واقعی یا یک فرایند کاری به کار گرفته می شوند. مهمترین مزیت به کارگیری بازی ها و ابزارهای مبتنی بر آن ها در ساختار کسب و کار، بازخور سریع، مشارکت راغبانه و فعال، یادگیری از طریق تجربه و ایجاد انگیزه بالا در کارکنان و ساختن یک محیط کاری جذاب است.در این مقاله ابتدا مفاهیم اصلی بازی سازی بازخوانی می شود و سپس تاثیر مکانیسم بازی بر رفتار انسان و کسب و کار ارزیابی می گردد. در ادامه بر استفاده از بازی سازی برای افزایش مشارکت و ایجاد دلبستگی کاری در کارکنان سازمان ها تمرکز و راه حل هایی در این زمینه ارائه می شود.

کلیدواژه‌ها:

بازی، بازی های رایانه ای، بازی سازی، نسل Y، دلبستگی کاری

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-IRIMC11-IRIMC11_071.html
کد COI مقاله: IRIMC11_071

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مرادی, محمد صادق و مسعود مرادی، ۱۳۹۲، افزایش مشارکت و دلبستگی کاری کارکنان با استفاده از بازی سازی، یازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت، تهران، گروه پژوهشی صنعتی آریانا، https://www.civilica.com/Paper-IRIMC11-IRIMC11_071.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مرادی, محمد صادق و مسعود مرادی، ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (مرادی و مرادی، ۱۳۹۲)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.