CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

تاثیر گیمیفیکیشن در پیامدهای رفتاری فراگیران آموزشی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۶ | تعداد نمایش خلاصه: ۲۱۵ | نظرات: ۱
سرفصل ارائه مقاله: ابزارها و فناوری های نوین در محیط آموزش
سال انتشار: ۱۳۹۶
کد COI مقاله: ITCONFC01_003
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۰۸.۸۴ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۶ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۶ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله تاثیر گیمیفیکیشن در پیامدهای رفتاری فراگیران آموزشی

محبوبه زیانی - کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات
  امیرهوشنگ تاج فر - دکترا و عضو هییت علمی دانشگاه پیام نور

چکیده مقاله:

آموزش فرآیندی است فعال و مانند هر فرآیند دیگری، برای شروع و ماندگاری و تداوم، نیاز به انگیزش در مراحل مختلف آن وجود دارد. در عصر حاضر یکی از سندرم های محیط های آموزشی، مشکل عدم و یا کمبود انگیزه در سطوح مختلف در بین هنرجویان و فراگیران آموزشی است. محیط های آموزشی کسل کننده که هنرجویان را از خلاقیت و شکوفایی به سمت تکرار و تمکین هدایت می کند. یافته ها نشان می دهد که فناوری گیمیفیکیشن می تواند سازوکاری برای رفع جالش انگیزه و مشارکت باشد. گیمیفیکیشن یا بازی رفتاری نوعی فعالیت واقعی است که از طریق یک سیستم بازی مهارت- محور تعیین می شود. این فناوری برجسته ترین پیشرفت برآمده از تحولات بازی و سرگرمی است که به طور کلی به افزایش همگرایی معتقد است. این فناوری با شناختی دقیق از اهداف و چشم انداز و به کمک المان ها و تکنیک های بازی، جهت ارتقاء انگیزش و مشارکت و در نهایت پیامد رفتار ایجاد می شود. با افزوده گیمیفیکیشن به فرهنگ ساختاری آموزش، انگیزش فراگیران آموزشی برای انجام رفتارهای بهره ور و مولد، تداوم بخشیده و بر مشارکت شخصی آنان تاثیرگذاشته می شود. گیمیفیکیشن پتانسیل ایجاد یک نوآور فراتر، در آموزش و پرورش و محیط های آموزشی را دارد، بدین مفهوم که این سازوکار با کارکردی اجتماعی، می تواند شیوه زندگی، کار و یادگیری ما را دگرگون کند. این سازوکار به تحقق اهداف اصلی کمک نموده و باعث افزایش انگیزه دانش آموزان و فراگیران آموزشی و مشارکت آنها در مطالب ارزشمند به شیوه ای معنادار می گردد. این پژوهش با رویکردی کیفی و با استفاده از نرم افزار NVIVO چگونگی تاثیرات گیمیفیکیشن در پیامدهای رفتاری را نمایش می دهد.

کلیدواژه‌ها:

گیمیفیکیشن، انگیزش، مشارکت، آموزش، یادگیری

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-ITCONFC01-ITCONFC01_003.html
کد COI مقاله: ITCONFC01_003

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زیانی, محبوبه و امیرهوشنگ تاج فر، ۱۳۹۶، تاثیر گیمیفیکیشن در پیامدهای رفتاری فراگیران آموزشی، نخستین کنفرانس ملی پیشرفت ها و فرصت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران، دانشگاه فرهنگیان، https://www.civilica.com/Paper-ITCONFC01-ITCONFC01_003.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (زیانی, محبوبه و امیرهوشنگ تاج فر، ۱۳۹۶)
برای بار دوم به بعد: (زیانی و تاج فر، ۱۳۹۶)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

4.0
۱ تعداد پژوهشگران نظر دهنده
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات پیشنهادی مرتبط

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.