کنکاشی پیرامون نقاشی و تصویر سازی در تفکر ذن
سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,164
فایل این مقاله در 16 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
IUSD01_235
تاریخ نمایه سازی: 5 بهمن 1395
چکیده مقاله:
این پژوهش به بررسی نقاشی و تصویر سازی در هنر ذن می پردازد هدف از این پژوهش معرفی تاثیر تفکر ذن بر هنرهای بصری است نام ذن از سانسکریت به معنای تفکر گرفته شده است ذن ودیسم نمونه ای است از آنچه در چین و هند به عنوان طریق رها سازی شناخته شد که از این لحاظ شباهت های بسیاری با تائوئیسم دارد گفته شده است که ذن با یک کنایه آغاز شد روزی بودا به جای موعظه روزانه اش تنها با گلی در دست در محل موعظه قرار گرفت یکی از پیروان پیام بی کلامی بودا را دریافت و ذن که از ریشه هندی دیانا به معنای مراقبه است تولد یافت روش تحقیق به صورت تحلیلی و توصیفی با تکیه بر رویکرد استقرایی بررسی نمونه ها و ارائه نظریه می باشد فرآیند حاصل از این پژوهش به این نتیجه رسیده است که تصویر سازی ذن دارای اصول هفت گانه تا قرینگی خلوص استواری طبیعی بودن عمیق بودن استغنا و سکوت می باشد که مفهوم آرامش و سکوت بیش از موارد دیگر مورد توجه قرار گرفته است
کلیدواژه ها:
نویسندگان
سیامک پناهی
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
فرناز چراغی فر
مدرس دانشگاه غیرانتفاعی ایوانکی
سلدا حبیبی
کارشناس ارشد معماری
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :