CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

تقش برجسته ها و مجسمه های هند باستان در هنر پیش از آریایی و بعد از آریایی

اعتبار موردنیاز: ۱ | تعداد صفحات: ۱۵ | تعداد نمایش خلاصه: ۳۴۵ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۸۴
کد COI مقاله: JR_BAGH-2-3_003
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱.۰۵ مگابات (فایل این مقاله در ۱۵ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید. در پایگاه سیویلیکا عموما مقالات زیر ۵ صفحه فولتکست محسوب نمی شوند و برای خرید اینترنتی عرضه نمی شوند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۵ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳۰,۰۰۰ ریال

آدرس ایمیل خود را در زیر وارد نموده و کلید خرید با پرداخت اینترنتی را بزنید. آدرس ایمیل:

رفتن به مرحله بعد:

در صورت بروز هر گونه مشکل در روند خرید اینترنتی، بخش پشتیبانی کاربران آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات شما می باشد.

مشخصات نویسندگان مقاله تقش برجسته ها و مجسمه های هند باستان در هنر پیش از آریایی و بعد از آریایی

عفت بستار - کارشناس ارشد پژوهش هنر

چکیده مقاله:

هنر و تمدن هند را با قدمتی 6000 ساله ، باید در اساطیر دینی و خدایان آنها جستجو کرد . به این منظور ابتدا به زندگی و تمدن اقوام اولیه ساکن در شبه قاره پرداخته می شود که در مکتب تاریخی با عنوان دراویدی از آنها یاد شده است . آنان خالق تمدن درخشان در دوره رود سند و شهرهای بزرگ هاراپا و موهنودارو بوده اند و با اعتقادات و ادیان طبیعت پرستانه یکی از خاستگاه های مهم و بارز خدایان و کیشهای بعدی هند می باشند. هجوم آریایی ها در اواسط هزاره دوم ق.م از سمت شمال غرب به شبه قاره صورت گرفت و بعد از درگیری هایی با اقوام بومی و مهاجمان جدید ، در آن سرزمین مستقر و ساکن شده و عصر ودایی به تدریج آغاز می شود که باعث تغییر و دگرگونی هایی در تمدن و هنر آن سرزمین می شود در طی این دوران رزم نامه ها و حماسه سرایی های مکتوبی مانند : رامایانا و مهاباراتا را می آفرینند . نقش برجسته های زیادی در دل کو ها و غارها و معابد از خدایان و رزمهای آنان حک می کنند و در ساختار اجتماعی نیز تحولاتی صورت می یگرد به طوری که سه نظام طبقاتی - اجتماعی برهمنان ، کشاتریا و وایشیا پدید می آید که انعکاسی از تثلیث خدایان در عصر ودایی «خدایان آسمانی - خدایان جوی - خدایان زمینی » و همینطور در عصر برهمنی «برهما - ویشنو - شیوا» می باشد. از آنجا که هنر هند باستان چه قبل از آریایی و چه بعد از آریایی به زندگی و نزول خدایان در زمین پرداخته است. لذا برای تجزیه و تحلیل هنر آن نیز باید به ادیان و تفکرات و اعتقادان آن اعصار پرداخته شود. که این موارد با آثار تصویری تطبیق داده شده است. هرچند هنر هند باستان تحت تاثیر هنر بین النهرین ، ایران ، یونان و روم بوده است ولی دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد می باشد. از جمله اینکه با وجود کاملاً جسمانی و مادی بودن از تفکری ماورایی در قالب نمادین و اسوره ای ، آثاری پویا و پرتحرک را آفریده اند.

کلیدواژه‌ها:

اساطیر، دراویدی ، تمدن ، ودایی ، تثلیث ، نقش برجسته ، برهما ، ویشنو ، شیوا

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
http://www.civilica.com/Paper-JR_BAGH-JR_BAGH-2-3_003.html
کد COI مقاله: JR_BAGH-2-3_003

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بستار, عفت، ۱۳۸۴، تقش برجسته ها و مجسمه های هند باستان در هنر پیش از آریایی و بعد از آریایی، فصلنامه باغ نظر 2 (3)، http://www.civilica.com/Paper-JR_BAGH-JR_BAGH-2-3_003.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بستار, عفت، ۱۳۸۴)
برای بار دوم به بعد: (بستار، ۱۳۸۴)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.