بررسی تاثیر رضایت از بازی بر اثربخشی تبلیغات درون بازی های دیجیتال در بین دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی

سال انتشار: 1397
نوع سند: مقاله ژورنالی
زبان: فارسی
مشاهده: 371

فایل این مقاله در 21 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

JR_IJCR-11-1_002

تاریخ نمایه سازی: 17 تیر 1398

چکیده مقاله:

تبلیغات دربازی های دیجیتال یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات موثر می باشد، یکی از عواملی که بر اثربخشی تبلیغات دربازی های دیجیتال اثرمی گذارد، رضایت مندی مشتریان از بازیها است. در این تحقیق باهدف بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی مشتریان و تاثیر رضایت مندی بر اثربخشی تبلیغات، 5 عامل موثر بر رضایت مشتریان را شناسایی شده است که شامل محتوای بازی، سهولت در استفاده از بازی، قیمت بازی، طراحی گرافیکی بازی و خدمات شرکت سازنده بازی بودنه اند. برای بررسی تاثیر این عوامل نمونه ای به حجم 242 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی انتخاب شد که این افراد روزانه حداقل  یک ساعت بازی دیجیتال انجام می دادند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده و اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از روش معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی مورد تحلیل قرار گرفته است. بر اساس نتایج به دست آمده از تحلیل آماری، تاثیر تمامی عوامل مورد تایید قرار گرفت و تمامی عوامل موثر بر رضایت مندی بر اساس نتایج تحلیل آماری رتبه بندی شدند که طبق این رتبه بندی سهولت بازی، بیشترین اهمیت و خدمات شرکت سازنده بازی کمترین اهمیت را بر رضایت مندی افراد موردمطالعه داشته است، همچنین فرضیه اصلی تحقیق که تاثیر رضایت مندی از بازی بر اثربخشی تبلیغات بود، تایید شد.

کلیدواژه ها:

تبلیغات دربازی های دیجیتال ، رضایت مندی از بازی های دیجیتال ، اثربخشی تبلیغات درون بازی

نویسندگان

زهره دهدشتی شاهرخ

دانشیار مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

مهدی بشیرپور

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی ، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • Aleem, S., Capretz, L. F., & Ahmed, F. (2016). Empirical ...
  • Ali, M., & Raza, S. A. (2017). Service quality perception ...
  • Brooks, P., & Hestnes, B. (2010). User measures of quality ...
  • C.M.K. Cheung, X-L., Shen, Z.W.Y., Lee, T.K.H. Chan (2015). Promoting ...
  • Canny, I. U. (2014). Measuring the mediating role of dining ...
  • Ceylan, C., & Ozcelik, A. B. (2016). A circular approach ...
  • Chi, H. H. (2011). Interactive digital advertising vs. virtual brand ...
  • Chiu, M. C., & Chang, Y. J. (2017). A service ...
  • Cianfrone, B. A., & Zhang, J. J. (2013). The impact ...
  • Coker, B. (2013). Antecedents to website satisfaction, loyalty, and word-of-mouth. ...
  • Deng, L., Turner, D. E., Gehling, R., & Prince, B. ...
  • Deng, Z., Lu, Y., Wei, K. K., & Zhang, J. ...
  • Ehsani, Z., & Ehsani, M. H. (2015). Effect of quality ...
  • Eisend, M., & Tarrahi, F. (2016). The effectiveness of advertising: ...
  • Elias, M. S., & Ali, A. Z. M. (2016). Usability ...
  • Ghosh, T. (2016). Winning versus not losing: Exploring the effects ...
  • Hamari, J., Alha, K., Järvelä, S., Kivikangas, J. M., Koivisto, ...
  • Herrewijn, L., & Poels, K. (2013). Putting brands into play. ...
  • Herrewijn, L., & Poels, K. (2015). The impact of social ...
  • Ho, C. H., & Wu, T. Y. (2012). Factors affecting ...
  • Hsu, C. L., & Lin, J. C. C. (2015). What ...
  • Huang, C. Y., Hsu, C. H., Chen, D. Y., & ...
  • Hussein, Z., & Wahid, N. A. (2016). Intention to revisit ...
  • Hwang, Y., Lee, J., Kim, S., & Jeong, S. H. ...
  • Hye-Young Kim, Ji Young Lee, Jung Mee Mun & Kim ...
  • Islam, A. K. M. N., Mäntymäki, M., & Bhattacherjee, A. ...
  • Jahanshani, A. A., Hajizadeh, G. M. A., Mirdhamadi, S. A., ...
  • Kim, S., Lee, J., Hwang, Y., & Jeong, S. H. ...
  • Liang, T. P., & Yeh, Y. H. (2011). Effect of ...
  • Maglio, P. P., Kieliszewski, C. A., & Spohrer, J. C. ...
  • Naik, C. K., Gantasala, S. B., & Prabhakar, G. V. ...
  • Nucciarelli, A., Li, F., Fernandes, K. J., Goumagias, N., Cabras, ...
  • Park, B. W., & Lee, K. C. (2011). Exploring the ...
  • Park, J. W., Choi, Y. J., & Moon, W. C. ...
  • Qin Gao, Pei-Luen Patrick Rau & Gavriel Salvendy (2010). Measuring ...
  • Rigopoulou, I. D., Chaniotakis, I. E., & Kehagias, J. D. ...
  • Rodgers, S., & Thorson, E. (Eds.). (2017). Digital advertising: Theory ...
  • Rodrigues, L. F., Costa, C. J., & Oliveira, A. (2017). ...
  • Russell-Bennett, R., Leo, Ch., Rundle-Thiele, Sh., & Drennan, J. (2016). ...
  • Sparks, J. V., & Chung, S. (2016). The effects of ...
  • Sun, Y., Fang, Y., Lim, K. H., & Straub, D. ...
  • Terlutter, R., & Capella, M. L. (2013). The gamification of ...
  • Theodorakis, N. D., Alexandris, K., Tsigilis, N., & Karvounis, S. ...
  • Tsai, C. H., Cheng, C. H., Yeh, D. Y., & ...
  • Valvi, A. C., & West, D. C. (2013). E-loyalty is ...
  • Verberckmoes, S., Poels, K., Dens, N., De Pelsmacker, P., & ...
  • Verhagen, T., Feldberg, F., Van den Hooff, B., Meents, S., ...
  • Yang, H. E., Wu, C. C., & Wang, K. C. ...
  • Yoo, S. C., & Eastin, M. S. (2017). Contextual advertising ...
  • Yoshida, M., & James, J. D. (2010). Customer satisfaction with ...
  • Zainab, B., Awais Bhatti, M., & Alshagawi, M. (2017). Factors ...
  • Zichermann, G., & Linder, J. (2010). Game-based marketing. Inspire Customer ...
  • نمایش کامل مراجع