CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

فردگرایی در بازی های تلفن همراه؛ یک تحلیل نشانه شناختی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۳۵ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۰ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۷
کد COI مقاله: JR_IJCR-11-1_004
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴.۳۴ مگابات (فایل این مقاله در ۳۵ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۳۵ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله فردگرایی در بازی های تلفن همراه؛ یک تحلیل نشانه شناختی

    حسین اکبری - استادیار علوم اجتماعی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
  علی اکبر مجدی - استادیار علوم اجتماعی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
  محمدرضا حیدری - کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران

چکیده مقاله:

به دنبال گسترش فناوری های ارتباطی جدید، معماری متنوع تری از فرآیند انتقال معنا در جهان رسانه ها در حال شکل گیری است. یکی از این روش ها، انتقال مفاهیم متعدد در کالبد بازی های مجازی است. بازی های مجازی به عنوان یک متن، مفاهیم زیادی را به کاربر خود انتقال می دهند. یکی از مفاهیمی که در حوزه رسانه کار بر روی آن کمتر انجام شده است، فردگرایی است. این مفهوم که از لحاظ جامعه شناختی نیز دارای اهمیت زیادی است، با توجه به روش نشانه شناختی بارت، در 16 بازی تلفن همراه مورد بررسی قرارگرفته است. بر اساس رمزگان پنج گانه بارت، چهار رمزگان فرهنگی حوزه مفهوم فردگرایی به عنوان جمع بندی یافته ها ارائه شده است؛ فضای شهری، حرکت به تنهایی، تکیه بر توانایی های فردی، چالش انسان با انسان.

کلیدواژه‌ها:

نشانه شناسی, بازی های تلفن همراه, فردگرایی, دلالت, رمزگان

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-JR_IJCR-JR_IJCR-11-1_004.html
کد COI مقاله: JR_IJCR-11-1_004

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اکبری, حسین؛ علی اکبر مجدی و محمدرضا حیدری، ۱۳۹۷، فردگرایی در بازی های تلفن همراه؛ یک تحلیل نشانه شناختی، فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی ایران 11 (1)، https://www.civilica.com/Paper-JR_IJCR-JR_IJCR-11-1_004.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (اکبری, حسین؛ علی اکبر مجدی و محمدرضا حیدری، ۱۳۹۷)
برای بار دوم به بعد: (اکبری؛ مجدی و حیدری، ۱۳۹۷)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • آسابرگر، آرتور (۱۳۸۵). نقد فرهنگی (مترجم: حمیرا مشیرزاده). تهران: مرکز ...
  • احمدی، بابک (۱۳۷۱). از نشانه های تصویری تا متن؛ به ...
  • امانی ساری بگلو، جواد؛ غلام علی لواسانی، مسعود؛ اژه ای، ...
  • بارت، رولان (۱۳۸۰). اسطوره در زمانه حاضر (چاپ دوم؛ مترجم: ... (مقاله ژورنالی)
  • خالق پناه، کمال (۱۳۸۷). نشانه شناسی و تحلیل فیلم: بررسی ...
  • خواجه نوری، بیژن؛ پرنیان، لیلا؛ و جعفری، مازیار (۱۳۹۲). مطالعه ...
  • دهقان، علیرضا؛ و محسنی آهویی، ابراهیم (۱۳۸۹). ایدئولوژی تعامل؛ بازی ... (مقاله ژورنالی)
  • سجودی، فرزان(۱۳۸۷). نشانه شناسی کاربردی. تهران: انتشارات علم. ...
  • سروی زرگر، محمد (۱۳۸۹). مصرف در آگهی های تجاری: یک ...
  • شاوردی، تهمینه؛ و شاوردی، شهرزاد (۱۳۸۸). بررسی نظرات کودکان، نوجوانان ...
  • صادقی فسایی، سهیلا؛ و شریفی ساعی، محمدحسین (۱۳۹۰). بازنمایی ازدواج ...
  • علیدوستی، سیروس (۱۳۸۸). محتوای دیجیتال؛ مفاهیم و ابتکار عمل ها. ...
  • بازنمایی ایران در سینمای هالیوود (مقاله ژورنالی)
  • ماجدی، حمید؛ و سعیده زرآبادی، زهراسادات (۱۳۸۹). جستاری در نشانه ... (مقاله ژورنالی)
  • واصفی، صبا؛ و ذوالفقاری، حسن (۱۳۸۸). خشونت علیه زنان در ...
  • وثوقی، منصور؛ و میرزایی، حسین (۱۳۸۷). فردگرایی: تاملی در ابعاد ...
  • Alzahrani, A. J., & Ghorbani, A. A. (2014, May). Sms ...
  • Anderson, C. A., & Bushman, B. J. (2001). Effects of ...
  • Anderson, C. A., Shibuya, A., Ihori, N., Swing, E. L., ...
  • Aoyama, Y., & Izushi, H. (2003). Hardware gimmick or cultural ...
  • Arakji, R. Y., & Lang, K. R. (2007). Digital consumer ...
  • Aydin, N. (2014). Pareto efficiency in individualistic vs. Altruistic society. ...
  • Bartholow, B. D., Sestir, M. A., & Davis, E. B. ...
  • Bessière, K., Seay, A. F., & Kiesler, S. (2007). The ...
  • Blacker, K. J., Curby, K. M., Klobusicky, E., & Chein, ...
  • Brunborg, G. S., Mentzoni, R. A., & Frøyland, L. R. ...
  • Buckingham, D. (Ed.). (2008). Youth, identity, and digital media (pp. ...
  • Busch, V., Loyen, A., Lodder, M., Schrijvers, A. J., van ...
  • Butler, M. (2011). Android: Changing the mobile landscape. Pervasive Computing, ...
  • Coyne, S. M., Dyer, W. J., Densley, R., Money, N. ...
  • Crawford, C. (1984). The art of computer game design. Berkeley, ...
  • Curran, S., & McCarthy, D. (2005). The complete guide to ...
  • Dill, K. E., & Thill, K. P. (2007). Video game ...
  • Ducheneaut, N., Yee, N., Nickell, E., & Moore, R. J. ...
  • Ferguson, C. J., Muñoz, M. E., Garza, A., & Galindo, ...
  • Fisk, G. (1987). Television culture. Routledge, London. ...
  • Gentile, D. A., Swing, E. L., Anderson, C. A., Rinker, ...
  • Griggers, C. B. (2009). The writing on the screen: A ...
  • Hamed, S., & El-Bassiouny, N. (2013). Communicating social and religious ...
  • Hébert, S., Béland, R., Dionne-Fournelle, O., Crête, M., & Lupien, ...
  • Hofstede, G., & Bond, M. H. (1984). Hofstede s culture ...
  • Huizinga, J. (1968). Homo Ludens. Emec Ditores, Buenos Aires. ...
  • Imre, A. (2009). Identity games: Globalization and the transformation of ...
  • Jenkins, H. (2009). Confronting the challenges of participatory culture: Media ...
  • Laanti, R., Gabrielsson, M., & Gabrielsson, P. (2007). The globalization ...
  • Lapaine, P., Johnson, M., & Nguyen, N. (2014). Video game ...
  • Lee, Y. H., & Wohn, D. Y. (2012). Are there ...
  • Lepp, A., Barkley, J. E., & Karpinski, A. C. (2014). ...
  • McDermott, A. F., Bavelier, D., & Green, C. S. (2014). ...
  • McLuhan, M. (1994). Games: Extensions of Man . In Understanding ...
  • Mentzoni, R. A., Brunborg, G. S., Molde, H., Myrseth, H., ...
  • Murphy, S. C. (2004). ‘Live in your world, play in ...
  • Nardi, B., & Harris, J. (2006, November). Strangers and friends: ...
  • Ogunyemi, C. B. (2014). The configuration of gender and identity ...
  • Parberry, I., Kazemzadeh, M. B., & Roden, T. (2006, March). ...
  • Prot, S., Gentile, D. A., Anderson, C. A., Suzuki, K., ...
  • Rambusch, J., Jakobsson, P., & Purgman, D. (2007). Exploring e-sports: ...
  • Realo, A., Koido, K., Ceulemans, E., & Allik, J. (2002). ...
  • Reinhardt, J. (2014). Special issue commentary digital game and play ...
  • Samoylova, E. (2014). Virtual world of computer games: Reality or ...
  • Schmid, H., & Klimmt, C. (2011). A magically nice guy: ...
  • Schmitt, Z. L., & Livingston, M. G. (2015). Video game ...
  • Setia, R., Osman, M., Abdullah, S., & Jusoff, K. (2009). ...
  • Souza, L. M. D., Annoni, R., Abreu, L. C. D., ...
  • Stald, G. (2008). Mobile identity: Youth, identity, and mobile communication ...
  • Storz, C., Riboldazzi, F., & John, M. (2015). Mobility and ...
  • Tamandehrou, A., & Khan, S. U. (2015). Assessing the importance ...
  • Terlecki, M., Brown, J., Harner-Steciw, L., Irvin-Hannum, J., Marchetto-Ryan, N., ...
  • Trepte, S., & Reinecke, L. (2010). Avatar creation and video ...
  • Saarinen, T., Tinnilä, M., & Tseng, A. (2005). Managing Business ...
  • Wang, S., & Dey, S. (2009, November). Modeling and characterizing ...
  • Wilkinson, N., Ang, R. P., & Goh, D. H. (2008). ...
  • Willis, J. L. (2008). Sexual subjectivity: A semiotic analysis of ...
  • Zackariasson, P., & Wilson, T. L. (2010). Paradigm shifts in ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۲۳۵۱۳
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.