CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

مرزهای آزار دینی: قوانین پناهندگی و حدود محدودیت های مجاز بر دین

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۳۴ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۷ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۷
کد COI مقاله: JR_JHM-13-2_007
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۰۱.۵۵ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۳۴ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۳۴ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله مرزهای آزار دینی: قوانین پناهندگی و حدود محدودیت های مجاز بر دین

ساموئل چنگ - هماهنگ کننده ارشد بخش حفاظت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد

چکیده مقاله:

حق آزادی مذاهب و یا باورها از زمان آغاز دوران مدرن حقوق بین­الملل در ابزار­های حقوق بشری به خوبی پایه گذاری شده است. هرچند، آزادی درونی عقیده مورد اعتراض قرار نگرفته است، توانایی آشکار کردن این باورها به طور عمومی به محدودیت­هایی برای اهداف خاصی نظیر امنیت عمومی و نظم، سلامت، اخلاق، حقوق اساسی و آزادی­های دیگر تبدیل شده است. میزانی از این محدودیت­ها در اعمال مذهبی تحت قوانین حقوق بشر بین­المللی ممکن است قابل پذیرش بوده و همچنان مورد بحث قرار بگیرد. از آنجا که آزار و شکنجه به دلایل مذهبی یکی از پنج زمینه مندرج در کنوانسیون 1951 مربوط به وضعیت پناهندگان است، حقوق بین­المللی پناهندگان نقش مهمی در حفاظت از آزادی مذهبی ایفا کرده است. تا چه میزانی از اعمال محدودیت بر اعمال مذهبی مجاز است و چه میزانی از این محدودیت­ها به سطح آزار و شکنجه نیازمند حمایت بین­المللی می­رسد بررسی قوانین پناهندگی دولت­هایی که ادعاهای مرتبط به مذهب را مورد قضاوت قرار می­دهند، کمک خواهد کرد مرزهای مبهم تعریف آزار و شکنجه در بستر اعمال مذهبی تشخیص داده شود و برخی از عوامل و گرایشات که بر تصمیم­گیری پناهندگان تاثیر می­گذارد را مشخص می­کند.




 قسمت اول مقاله ، مرور کلی  بر حقوق بین­الملل پناهندگان را در رابطه با مذهب ارائه می­دهد و زمینه وستفالی را که در آن ایجاد شده است را توصیف می­کند. دوران مدرن حقوق بین­الملل به شدت تحت تاثیر جنگ­های مذهبی و اصل کویوس رجیو، ایوس رلیجیو (Cuius Regio, Eius Religio) قرار گرفت - کسی که حکومت او دین اوست – این اصل بر احترام به حاکمیت ملی و عدم دخالت در امور مذهبی دولت به عنوان ضرورت ثبات بین المللی تاکید دارد. قانون بین المللی پناهندگان که  در اصل در واکنش به جنگ جهانی دوم و هولوکاست توسعه یافته است، تلاش می­کند که احترام به حاکمیت ملی همراه با حمایت از دغدغه­های بشر دوستانه را از طریق اعمال این حمایت­ها به افراد خارج از کشورشان به تعادل برساند. قسمت دوم مقاله قوانین پناهندگان که در آن محدودیت­های مذهبی یک ترس شناخته شده نسبت به آزادی و اذیت را شامل می­شود، تفسیر می کند و مسائل مهمی که مرز آزادی و اذیت را تشکیل می­دهند، برجسته می­کند. چگونه قوانین پناهندگی تبعیض را تشخیص داده و حمایت بین­المللی در برابر آزار و اذیت را شایسته نمی­داند آیا پناهندگان می­توانند از معضلاتی که زندانیان درگیر آنان هستند، دوری کنند. مانند اینکه هویت و اعتقاداتشان را انکار کنند و یا با اذیت و آزار مواجه شوند و آیا اعمال یک دیدگاه اخلاقی آسیب جدی یا شدیدی را به همراه خواهد داشت چه تفاوتی باید بین دولت­های مذهبی که مذهب خاصی را از طریق قوانین شرعی و یا دیگر قوانین مذهبی مبنای دولت قرار می­دهند، [با دیگر دولت­ها] قائل شد آیا آزار و شکنجه می­تواند توسط عاملان غیر دولتی یا افراطیان مذهبی اعمال شود و آیا خشونت­های فرقه­ای غیردولتی به قوانین پناهندگان مربوط می­شود قسمت سوم مقاله بر روی ارتباطات درهم آمیخته میان دین، سیاست، اقتصاد و فرهنگ در پرتو توجه به این واقعیت که مذاهب از پیروان خود انجام برخی از اعمال را می­خواهند و  برخی از استانداردهای رفتار اجتماعی را [برای آن­ها] تعیین می­کنند، تمرکز می­کند. این بخش ارتباط بین دولت­ها و مذاهب را مورد بررسی قرار می­دهد و بررسی می­کند آیا و چگونه حقوق بین­الملل پناهندگان مدارای دینی و تنوع مذهبی را ترویج می­کند.

کلیدواژه‌ها:

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-JR_JHM-JR_JHM-13-2_007.html
کد COI مقاله: JR_JHM-13-2_007

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
چنگ, ساموئل، ۱۳۹۷، مرزهای آزار دینی: قوانین پناهندگی و حدود محدودیت های مجاز بر دین، دوفصلنامه حقوق بشر 13 (2)، https://www.civilica.com/Paper-JR_JHM-JR_JHM-13-2_007.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (چنگ, ساموئل، ۱۳۹۷)
برای بار دوم به بعد: (چنگ، ۱۳۹۷)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • A) Books and Articles: ...
  • Adams, IV Nathan A. (2000). A Human Rights Imperative: Extending ...
  • Ahmad and Others v. Secretary of State for the Home ...
  • Aleinikoff, T. Alexander (1991). The Meaning of Persecution in U.S. ...
  • Anker, Deborah (2002). Refugee Law, Gender and the Human Rights ...
  • Arnaout, Ghassan Maarouf (1987). Asylum in the Arab-Islamic Tradition, Geneva: ...
  • Barnett, Laura (2002). Global Governance and the Evolution of the ...
  • David Kennedy (1986). International Refugee Protection , Hum. Rts. Q., ...
  • Davis, Derek H. (2002). The Evolution of Religious Freedom as ...
  • Goodwin-Gill, Guy S. (1996). The Refugee in International Law, Clarendon ...
  • Grahl-Madsen, Atle (1972). The Status of Refugees in International Law, ...
  • Hathaway, James C. (1991). The Law of Refugee Status, Toronto: ...
  • McDougal, M.S. et al. (1980). Human Rights and World Public ...
  • Moore, Jennifer(2001). Whither the Accountability Theory: Second Class Status for ...
  • Moore, Jennifer (2001). Whither the Accountability Theory: Second Class Status ...
  • Musalo, Karen (2002). Claims for Protection Based on Religion or ...
  • Nowak, Manfred (1993). U.N. Covenant on Civil and Political Rights: ...
  • Price, Matthew E. (2004). Politics Or Humanitarianism Recovering the Political ...
  • T Lee, Luke (1996). Internally Displaced Persons and Refugees: Towards ...
  • Tuan N. Samahon (2000). The Religion Clauses and Political Asylum: ...
  • Turk, Volker and Nicholson, Frances (2005). Refugee protection in international ...
  • Bandari v. I.N.S., 227 F.3d 1160 (9th Cir. 2000). ...
  • Bastanipour v. I.N.S., 980 F.2d 1129 (7th Cir. 1992). ...
  • Bucur v. INS, 109 F.3d 399, at 405 (7th Cir. ...
  • Cartagena Declaration on Refugees, OAS/Ser.L/V/II.66, doc. 10, rev. 1, at ...
  • Chabira v. Canada (Minister of Employment and Immigration) [1994] 27 ...
  • Charter of the United Nations, ...
  • Convention relating to the Status of Refugees (1951) ...
  • Council of Europe Committee of Ministers Declaration on Territorial Asylum ...
  • Declaration on Territorial Asylum (1976) ...
  • Declaration on the Elimination of All Forms of Intolerance and ...
  • Declaration on the Elimination of All Forms of Intolerance and ...
  • Fisher I: Fisher v. I.N.S. 37 F.3d 1371 (9th Cir. ...
  • Gender-Related Persecution within the context of Article 1A(2) of the ...
  • Guidelines on International Protection: Religion-Based Refugee Claims under Article 1A(2) ...
  • Haimov v. Minister of Citizenship and Immigration 2001 FCT 665 ...
  • Handbook on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status under ...
  • HRC General Comment No. 22, para. 4. ...
  • Human Rights Committee, General Comment No. 22, adopted 1993, UN ...
  • Internal Flight or Relocation Alternative within the Context of Article ...
  • International Covenant on Civil and Political Rights (1954) ...
  • Interpreting Article 1 of the 1951 Convention relating to the ...
  • Irripugge, Mendis & Qiu v. Canada (Minister of Citizenship and ...
  • Namitabar v. Canada (Minister of Employment and Immigration) (1993). ...
  • Okyere-Akosah v. M.E.I. [1992] 33 A.C.W.S. (3d) 1119. ...
  • Organization of African Unity Convention, 1000 U.N.T.S. 46, Art. II. ...
  • R v. Secretary of State for Home Department, ex parte ...
  • Refugee Appeal No. 10/92 (1992). ...
  • Refugee Appeal No. 1039/93 (1995) ...
  • Refugee Appeal No. 1039/93 (1995). ...
  • Refugee Appeal No. 2039/93 (1996). ...
  • Refugee Appeal No. 300/92 (1994). ...
  • Refugee Appeal No. 70692/97 (1998). ...
  • Refugee Appeal No. 72350/2000 (2001). ...
  • Siracusa Principles on the Limitation and Derogation Provisions in the ...
  • The Refugees Convention, 1951: The Travaux Preparatoires Analysed. ...
  • UNHCR Executive Committee Conclusion No. XXXIX, Refugee Women and International ...
  • UNHCR Guidelines on Religion, Available at: https://www.unhcr.org/publications/legal/40d8427a4/guidelines-international-protection-6-religion-based-refugee-claims-under.html ...
  • Universal Declaration of Human Rights (1948) ...
  • مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.