تحلیل بازی گروهی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده بنام سفارش غذا در یادگیری همیارانه

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله ژورنالی
زبان: فارسی
مشاهده: 470

فایل این مقاله در 24 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

JR_JONTOE-13-4_002

تاریخ نمایه سازی: 27 خرداد 1398

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با تحلیل یک بازی گروهی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده بنام سفارش غذا سعی دارد پتانسیل های این فناوری را در یادگیری همیارانه تبیین نماید. بر همین اساس، سوال پژوهش حاضر چنین مطرح شده است که تا چه اندازه اصول پنج گانه یادگیری همیارانه در بازی مذکور نمود دارند. اهمیت این موضوع به پتانسیل منحصربفرد واقعیت افزوده در حفظ محیط واقعی در کنار محیط مجازی برمی گردد که امکان تعامل چهره به چهره و درهم تنیدگی یادگیرندگان را فرآهم آورده است. بنابراین، پیروی از یک ساختار هدفمند و پداگوژیک همانند یادگیری همیارانه در طراحی کارگروهی اهمیت می یابد. یافته های حاصل از مطالعه کیفی حاضر حاکی از این هستند که با فرآهم آوردن امکان ارزیابی کمیت و کیفیت مشارکت فرد، بحث و بازبینی عملکرد یکدیگر برای موفقیت در نوبت های بازی، کمک و تشویق یکدیگر برای ارائه پاسخ های بهتر، و پاسخ مشترک به سفارش ها، اصول یادگیری همیارانه با نسبت های متفاوتی در بازی سفارش غذا نمود دارند اما شدت بخشیدن به رقابت فردی در حالت سوم بازی و تعریف صرفا یک نام برای هر بازیکن بدون در نظر گرفتن وظایق مکمل، می تواند موجب از بین رفتن اثربخشی یادگیری به شیوه همیارانه شود. بنابراین، از آنجائیکه طراحان فنی اغلب از بینش های مطرح در حوزه یادگیری مانند یادگیری همیارانه آگاهی ندارند، لذا چنین پیشنهاد می شود که چهارچوب های نظری یادگیری از طریق هم افزایی با متخصصان تعلیم و تربیت در فرایند طراحی کارکردهای بازی لحاظ شود.

کلیدواژه ها:

واقعیت افزوده ، یادگیری همیارانه ، بازی گروهی سفارش غذا

نویسندگان

پرستو علیخانی

دانشجوی دکتری فناوری اطلاعات در آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

مرتضی رضایی زاده

استادیار گروه آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

مجتبی وحیدی اصل

استادیار گروه نرم افزار، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشگاه شهید بهشتی تهران

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • Ahlers, K. H., Kramer, A., Breen, D. E., Chevalier, P. ...
  • Antoniac, P., Pallot, M. & Pulli, P. (2006, June). Virtual ...
  • Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Presence: Teleoperators ...
  • Bower, M., Howe, C., McCredie, N., Robinson, A. & Grover, ...
  • Carmigniani, J., & Furht, B. (2011). Augmented reality: an overview. ...
  • Craig, A. B. (2013). Understanding augmented reality: concepts and applications. Newnes. ...
  • Cheng, K. H. & Tsai, C. C. (2013). Affordances of ...
  • Creswell J. w. (2012). Educational research: planning, conducting and evaluating ...
  • Clark, V. L. P. & Creswell, J. W. (2014). Understanding research: ...
  • Chen, C. H., Chou, Y. Y. & Huang, C. Y. ...
  • Conole, G., Dyke, M., Oliver, M. & Seale, J. (2004). ...
  • Chen, C. H., Chou, Y. Y. & Huang, C. Y. ...
  • Collier-Reed, B. I., Case, J. M. & Stott, A. (2013). ...
  • Elen, J. & Clarebout, G. (2012). Learning Technology. In Encyclopedia ...
  • Dunleavy, M. & Dede, C. (2014). Augmented reality teaching and ...
  • Dunleavy, M., Dede, C. & Mitchell, R. (2009). Affordances and ...
  • Donnelly, R. (2006). Integrating Learning Technologies with Experiential Learning in ...
  • Johnson, L., Smith, R., Levine, A., and Haywood, K., (2010). ...
  • Johnson, D. W. & Johnson, R. T. (2014). Using technology ...
  • Johnson, D. W. & Johnson, R. T. (1999). Making cooperative ...
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T. & Smith, K. A. ...
  • Kaufmann, H. (2003). Collaborative augmented reality in education. Institute of Software ...
  • Kurilovas, E. (2016). Evaluation of quality and personalisation of VR/AR/MR ...
  • Mitchell, R & DeBay, D. (2012). Get real: Augmented Reality ...
  • Mitchell, R. & DeBay, D. (2012). Get Real: Augmented Reality ...
  • McKenzie, J. (2003). Pedagogy does matter. The educational technology journal, 13(1): 1-6. ...
  • Naidu, S. (2006). The missing link in promoting quality education: ...
  • O’Shea, P. M., Dede, C. & Cherian, M. (2011). Research ...
  • Park, S. B., Jung, J. J. & You, E. (2015). ...
  • Siltanen, S. (2012). Theory and application of marker-based augmented reality. ...
  • Strauss, A. & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research (Vol. 15). ...
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society, the development of ...
  • Wu, H. K., Lee, S. W. Y., Chang, H. Y. ...
  • Yuen, S., Yaoyuneyong, G. & Johnson, E. (2011). Augmented reality: ...
  • Zimmerman, H. T., Land, S. M. & Jung, Y. J. ...
  • نمایش کامل مراجع