CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

تاثیر بازی رایانه ای آموزشی در یادگیری، یاد داری انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی

اعتبار موردنیاز PDF: ۱ | تعداد صفحات: ۱۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۳۶ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۲
کد COI مقاله: JR_JPE-3-9_007
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱۹۰.۸۲ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله دارای ۱۸ صفحه در فرمت PDF قابل خریداری است. شما می توانید از طریق بخش روبرو فایل PDF این مقاله را با پرداخت اینترنتی ۳,۰۰۰ تومان بلافاصله دریافت فرمایید
قبل از اقدام به دریافت یا خرید مقاله، حتما به فرمت مقاله و تعداد صفحات مقاله دقت کامل را مبذول فرمایید.
علاوه بر خرید تک مقاله، می توانید با عضویت در سیویلیکا مقالات را به صورت اعتباری دریافت و ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر برای دریافت مقالات بپردازید. اعضای سیویلیکا می توانند صفحات تخصصی شخصی روی این مجموعه ایجاد نمایند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۸ صفحه است به صورت فایل PDF در اختیار داشته باشید.
آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله تاثیر بازی رایانه ای آموزشی در یادگیری، یاد داری انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی

  الهه ولایتی - دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی
    اسماعیل زارعی زوارکی - دانشیار گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی
    محمدحسن امیرتیموری - استادیار گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی

چکیده مقاله:

هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر بازی رایانه ای آموزشی بر یادگیری، یاد داریم انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کم توان ذهنی پایه دوم ابتدایی در مفاهیم ریاضی و از نوع کاربردی و روش انجام آن شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل است. در این پژوهش جامعه آماری، کلیه دانش آموزان دختر کم توان ذهنی در پایه دوم ابتدایی بودم که در سال تحصیلی 91 - 1٬390 در مدارس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران تحصیل می کردند که به روش نمونه گیری تصادفی، یک مدرسه استثنایی واقع در منطقه 15 تهران برای انجام پژوهش انتخاب شد. پیش آزمون یادگیری و پیش آزمون انگیزه پیشرفت تحصیلی در هر دو کفه آزمایش تحت کنترل توسط پژوهشگر اجحاف شد. برف آزمایش، ابتدا معلم درس خود را در مفهوم مورد نظر (مفهوم جمع) به طور کامل به دانش آموزان ارایه داد و بازی رایانه ای به عنوان تمرینی برای مفهوم آموزش داده شده استفاده کرد. اما معلم در گفتگو می فروشند برای آموزش مفهوم جمع به روش مرسوم خود ادامه داد. سپس پس آزمون یادگیری و پس آزمون انگیزه پیشرفت تحصیلی توسط پژوهشگر انجام شد. پژوهشگر آزمون یاد داری تا دو هفته بعد از اجرای آزمون یادگیری برای دانش آموزان اجرا کرد. داده های به دست آمده با استفاده از آزمون آماری تی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بازی رایانه ای و آموزشی ریاضی در مفهوم جمع، باعث افزایش یادگیری و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کم توان ذهنی در درس ریاضی می شود اما باعث افزایش یاد داری در آن ها نمی شود.

کلیدواژه‌ها:

بازی رایانه ای آموزشی، کم توانی ذهنی، انگیزه پیشرفت تحصیلی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-JR_JPE-JR_JPE-3-9_007.html
کد COI مقاله: JR_JPE-3-9_007

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ولایتی, الهه؛ اسماعیل زارعی زوارکی و محمدحسن امیرتیموری، ۱۳۹۲، تاثیر بازی رایانه ای آموزشی در یادگیری، یاد داری انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی، فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی 3 (9)، https://www.civilica.com/Paper-JR_JPE-JR_JPE-3-9_007.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (ولایتی, الهه؛ اسماعیل زارعی زوارکی و محمدحسن امیرتیموری، ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (ولایتی؛ زارعی زوارکی و امیرتیموری، ۱۳۹۲)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه دولتی
تعداد مقالات: ۱۰۹۸۳
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.