CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بازخوانی تاریخ نظریه ی آرمان گرایی با تاکید بر تولد رشته ی روابط بین الملل

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۳ | تعداد نمایش خلاصه: ۷۶ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: JR_JPOL-3-10_001
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱۶۷.۸۳ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۳ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۳ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بازخوانی تاریخ نظریه ی آرمان گرایی با تاکید بر تولد رشته ی روابط بین الملل

  احمد جوانشیری - عضو هییت علمی و استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

چکیده مقاله:

در کتاب های تاریخی رشته ی روابط بین الملل روایتی مسلط در دهه های گذشته ارایه شده است. بر مبنای این روایت،مکتب آرمان گرایی در سال های میانی دو جنگ جهانی، در عرصه فکری تسلط کامل داشت و پس از آن حذف گردید.این روایت مسلط، دلیل شکست مکتب آرمان گرایی را جدایی از عینیت و خوش بینی ذکر کرده است. از نظر واقع گرایان،مناظره ی اول مابین آن ها و آرمان گرایان اتفاق افتاده است. مناظره ای که با پیروزی واقع گرایان به پایان رسید. در دهه یگذشته، در نتیجه انقلاب روش شناسانه، امکان بازخوانی تاریخ شکل گیری رشته ی روابط بین الملل را فراهم شد. بر مبنایاین نگاه تازه، نه تنها برچسب آرمان گرایی برای فهم متفکران این دوران مناسب نیست بلکه عکس آن؛ ما با جریان هایگوناگون فکری روبه رو هستیم. بنابه این روایت تازه، این نظریه ها در کنار یکدیگر و در دسته ای یکسان جای نمی گیرند.به همین دلیل عنوان آرمان گرایی نه روشنگر؛ که خود برچسبی نادرست برای این دوران پرشور است.

کلیدواژه‌ها:

آرمان گرایی، واقع گرایی، مناظره های بزرگ، سنت فکری، شالوده شکنی، کثرت گرایی، حاکمیت حقوقی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-JR_JPOL-JR_JPOL-3-10_001.html
کد COI مقاله: JR_JPOL-3-10_001

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
جوانشیری, احمد، ۱۳۹۵، بازخوانی تاریخ نظریه ی آرمان گرایی با تاکید بر تولد رشته ی روابط بین الملل، فصلنامه سیاست 3 (10)، https://www.civilica.com/Paper-JR_JPOL-JR_JPOL-3-10_001.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (جوانشیری, احمد، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (جوانشیری، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه آزاد
تعداد مقالات: ۸۶۳۱
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.