نقش معماری شهری در ارتکاب جرم با رویکردی بر جرم شناسی پست مدرن

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله ژورنالی
زبان: فارسی
مشاهده: 438

فایل این مقاله در 25 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

JR_PSLJ-3-1_063

تاریخ نمایه سازی: 15 اردیبهشت 1397

چکیده مقاله:

طراحان پست مدرن بر این عقیده هستند که به راحتی می توان تاریخ را دور زد و تاریخ معماری را به شیوه هایی اصیل، تازه و بدیع مجددا به هم پیوند بزنند. آنان عموما جنبش های خود را در راستای حرکت های جدایی طلب و فرقه گرایانه سوق دادند و ازجنبش های وسیع و گسترده حقوق مدنی و پیوند های انسانی، که می توانستند موجب رشد، ارتقا و استعلای محدوده ها و عرصه فعالیت های گروهی گردند، دوری می جستند. پست مدرن ها فرانسوی این نوع نگرش به جهان را به مثابه کشفی چشمگیر و کلیدی برای آزادی و سعادت در دنیای جدید پلورالیستی و چند خدایی ارایه می کنند. همانگونه که قبلا متذکر شدیم اندیشه پست مدرنیسم سمت و سو و جهت گیری واحدی ندارد. بلکه در جهان متعددی سیر می کند، مضامین آن چندان با هم سازگار نیستند بلکه در اکثر موارد دچار تناقض ها و ابهام های آشکاری هستند. معماری مدرن مانند هر موجود زنده دیگر بدون آنکه ماهیت اصلی خود را از دست دهد مدام در حال تغییر و دگرگونی است. در این مقاله معماری مدرن تعریف و بررسی می گردد. برا ی این منظور پس از تشریح تعریف صحیح مدرنیسم وجه تمایز سایرسبکها ی نزدیک به آن مانند پست مدرن و تفاوتها ی بنیادی آنها بیان می شود. اهمیت موضوع در آن است که شناخت سبکها ی مختلف معمار سبب حفظ سنتها و تشخیص تفاوتهای آنها می گردد. همچنین در این مقاله بناهای مطابق با سبکهای مختلف معماری مدرن و پست مدرن بررسی و با یکدیگر مقایسه می شود و تاثیر پست مدرن در ساختمان سازی، انبوه ساز ی شهری و ساماندهی فیزیکی فضای شهرهای جدید مورد بررسی قرار می گیرد

نویسندگان

عبدالله میرفردی

دانشجوی کارشناسی ارشد گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراهان

سیداحمد رضوی

مدرس گروه حقوق جزا و جرم شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی