سبک بازی محتوایی، ابتکاری مبتنی بر علوم انسانی اسلامی

سال انتشار: 1397
نوع سند: مقاله ژورنالی
زبان: فارسی
مشاهده: 365

فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

JR_SEE-3-5_003

تاریخ نمایه سازی: 30 دی 1397

چکیده مقاله:

ایده پردازی لازمه تولید یک بازی رایانه ای بومی متناسب با فلسفه و فرهنگ اسلامی – ایرانی است. سبک بازی محتوایی،ابتکاری نوآورانه است که توسط موسسه فنی مهندسی دانشیار، طراحی و در قالب چند محصول نرم افزاری، پیاده سازی شدهاست. بازی های رایانه ای سفر سبز و نگین قم، از جمله محصولاتی اند که بر پایه سبک بازی محتوایی تولید شده و کودکان6 تا 11 سال مخاطبان اصلی آنها می باشند. از سال 1394 تا به امروز نسخه های مختلفی از این دو بازی در مراکز مختلف ازجمله نمایشگاه های یادیاران استان قم به اجرا در آمده و مورد تست قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی سبک بازیمحتوایی و نسبت آن با فلسفه و فرهنگ اسلامی – ایرانی و در یک نگاه کلی به نظرات مخاطبان پرداخته خواهد شد. جهتمطالعه بازخورد کاربران از روش مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شده است. از سال 1394 تا به اکنون، نسخه ای از بازینگین قم، در رواق حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در حال اجرا می باشد.

کلیدواژه ها:

سبک بازی محتوایی ، بازی برخط سفر سبز ، بازی رایانه ای نگین قم

نویسندگان

حسین علی کاویانی

عضو هییت مدیره موسسه فنی مهندسی دانشیار، کارشناس مهندس فناوری اطلاعات، دانشگاه جامع پیام نور استان قم