کارکردبازیهای رایانه ای برمهارت اجتماعی دانش آموزان

سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 523

فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

KNNT01_003

تاریخ نمایه سازی: 22 مهر 1394

چکیده مقاله:

طی سالهای اخیر به دلیل توجه گسترده ومحبوبیت بازیهای ویدئویی و رایانه ای اثرات بالقوه آن می بایست موردتوجه قرارگرفته و حداقل درباره آن تحقیق شود درمیان رویکردهای مختلف نسبیت به بازیهای رایانه ای برخی مهارتهای اجتماعی بازیکن را نیز موردتامل قرارداده اند لذا این مقاله بانگاهی متفاوت تلاش دارد مهارتهای اجتماعی نوجوانانی که به این بازی ها می پردازند را بررسی نماید هدف پژوهش شبه تجربی حاضر تاثیر بازیهای رایانه ای برمهارت اجتماعی دانش اموزان بوده است که به این منظور 60نفر ازدانش اموزان سال ششم ابتدایی به روش نمونه گیری دردسترس دردوگروه ازمایش و گواه جایگزین شدند گروه ازمایش درطی دوماه و طی 60جلسه 45دقیقه ای مفید درمعرض بازهای اموزشی رایانه ای قرارگرفتند نتایج تحلیل کوواریانس حاکی ازآن بود که بازیهای اموزشی رایانه ای متغیرهای همکاری ابراز وجود را به گونه معناداری افزایش نمیدهد اما درمولفه های همدلی 11/3 درصدی درمولفه کنترل خود اندازه اثر9/4درصد ودرکل مهارت اجتماعی اندازه اثری به میزان 14/9 درصد وجود داشته است

نویسندگان

وجیهه رضایی

جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان کارشناسی ارشدروانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند

مصطفی رضایی

دانشجوی دکتری مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • - دوران، بهناز.، آزاد فلاح، پرویز. و اژه ای، جواد، ...
  • - زارعی، عادل، 1387، « رابطه بازی های رایانه ای ...
  • بررسی نظرات کودکان، نوجوانان و مادران نسبت به اثرات اجتماعی بازی های رایانه ای [مقاله ژورنالی]
  • - کثیری دولت آبادی _ نیره.، اسلامی _ احمدعلی.، مصطفوی، ...
  • - فرمانبر، ربیع اله. توانا، زهرا.، استبصاری، فاطمه. _ عطرکارروشن، ...
  • نقش آموزش خلاقیت در رشد آن [مقاله کنفرانسی]
  • - فضل الهی، سیف اله.، ملکی توانا، منصوره، 1390، «آثار ...
  • - منصوری، روانبخش، 1391، « کارکرد بازی های رایانه ای ...
  • - منطقی، مرتضی، 1380. بررسی پیامدهای بازی های ویدئویی - ...
  • _ Hergenhahn R. and Olson H., An introduction to theories ...
  • - Manteghi M., The study and effects of compute video ...
  • _ Mansour M., Developmental psychology from birth to senescence Tehran, ...
  • - Roberts DF Generation . media in the lives of ...
  • - Shojaei MS. Children play in the Islamic consequencs of ...
  • - Robertson J and Howells C.. Computer game design: Opportunities ...
  • - Attaran M., Curriculum in the Age of Information and ...
  • - Becker K., Classifying learning objectives in commercial video games, ...
  • - Birou Al., Vocabularies pratiquedes sciences social edition ou vreres-sciences ...
  • _ Hargie O., Dicson D. and dickson D, Social Skills ...
  • _ Baki R., Mahmud R. and Wan Ali W.Z.b. , ...
  • _ Squire k.. from content to context: video games as ...
  • _ Christensen . and Gerber M. Effectiveness of computerized drill ...
  • - Ponser M., Computer games may faster teaching school, Library ...
  • - Gatrifi M., The effect of computer games on mental ...
  • _ Mussen H.P., Conger J.J., Kagan J., Child development and ...
  • _ Baradaran B., The Effects of Educational Computer Games on ...
  • _ Bacigoluoa C., The use of video Games by kindergartners ...
  • -Colwell J. and Pyne J, Negative correlates of computer game ...
  • نمایش کامل مراجع