CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

جایگاه وکالت پیروان ادیان الهی در فقه امامیه

اعتبار موردنیاز: ۱ | تعداد صفحات: ۱۱ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۵۱ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۳
کد COI مقاله: MAYBODLAW01_385
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۳۰.۸۳ کلیوبایت (فایل این مقاله در ۱۱ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید. در پایگاه سیویلیکا عموما مقالات زیر ۵ صفحه فولتکست محسوب نمی شوند و برای خرید اینترنتی عرضه نمی شوند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۱ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳۰,۰۰۰ ریال

آدرس ایمیل خود را در زیر وارد نموده و کلید خرید با پرداخت اینترنتی را بزنید. آدرس ایمیل:

رفتن به مرحله بعد:

در صورت بروز هر گونه مشکل در روند خرید اینترنتی، بخش پشتیبانی کاربران آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات شما می باشد.

مشخصات نویسندگان مقاله جایگاه وکالت پیروان ادیان الهی در فقه امامیه

  نادر میرزاده کوهشاهی - عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
  اسکندر میرزاده کوهشاهی - دانش آموخته کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

چکیده مقاله:

پیروان ادیان الهی در جامعه اسلامی که در اسلام از آنها با عنوان اهل ذمه یاد می شود، می توانند تحت شرایطی در جامعه اسلامیزندگی کرده و به فعالیت خود ادامه دهند. امروزه نیز شماری از پیروان ادیان الهی در جوامع اسلامی از جمله ایران زندگی می کنند.حق نمایندگی و وکالت از حقوقی است که شهروندان از آن برخوردارند اما با توجه به ماهیت جامعه اسلامی به رسمیت شناختناین حق برای پیروان ادیان الهی در همه زمینه ها از بیم مسلط شدن آنان بر مسلمین محدودیت هایی وجود دارد. با توجه به حضورشماری از پیروان ادیان الهی در ایران، این مقاله مسئله وکالت اهل کتاب و اهل ذمه برای مسلمان را مورد بررسی قرار داده است.به بیانی دیگر این مقاله درصدد است که نشان دهد آیا وکالت اهل کتاب در جامعه اسلامی جایز است و در صورت مثبت بودنپاسخ دایره شمول آن تا کجاست؟نتایج تحقیق نشان داد از منظر فقه امامیه وکالت اهل کتاب برای یکدیگر جایز بوده و در مواقعی که بیم تسلط آنها بر مسلمینوجود نداشته باشند آنها می توانند وکالت مسلمان را نیز عهده دار شوند.

کلیدواژه‌ها:

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-MAYBODLAW01-MAYBODLAW01_385.html
کد COI مقاله: MAYBODLAW01_385

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
میرزاده کوهشاهی, نادر و اسکندر میرزاده کوهشاهی، ۱۳۹۳، جایگاه وکالت پیروان ادیان الهی در فقه امامیه، اولین همایش ملی وکالت، اخلاق، فقه و حقوق، میبد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد، https://www.civilica.com/Paper-MAYBODLAW01-MAYBODLAW01_385.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (میرزاده کوهشاهی, نادر و اسکندر میرزاده کوهشاهی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (میرزاده کوهشاهی و میرزاده کوهشاهی، ۱۳۹۳)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • یزدی، سید محمدکاظم (۴۱۴)تکمله العروه الوثقی، ۲ جلد، قم: کتابفروشی ...
  • حسینی عاملی، سید جوادبن محمد(۹۹)مفتاح الکرامه فی شرح قواعد العلامه، ...
  • طوسی، ابوجعفر محمد بن حسن(۱۳۸۷ق) المبسوط فی فقه الامامیه، ۸ ...
  • بهشتی، احمد(۱۳۷۹) عیسی (چا)یام آور اسلام، چاپ دوم.تهران، موسسه اطلاعات. ...
  • هاجرانی، ءعطاءالله (ق۱) اسلام و غرب، چاپ دوم، تهران، انتشارات ...
  • کونانی، سلمان و دیگران ۱۳۹۲) منطق وکالت، چاپ دوم _ ...
  • لنجفی، الشیخ محمد حسن (۱۸۸۱) جواهر الکلام فی شرح الاسلام، ...
  • عمید زنجانی، عباسعلی، (۱۳۸۸) فقه سیاسی: حقوق معاهدات بین المللی ...
  • یزدی، سید محمدکاظم، (۱۳۸۷)العروه الوتقی وبهامشه المعالم الفقهیه، قم، دارالتفسیر ...
  • غنیه، محمدجواد(۱۴۱۳ق) فقه الامام جعفرالصادق (ع)، بیروت، دارالجواد- دارالتیارالجدید. ...
  • توفیقی، حسین (۱۳۸۸)، آشنایی با ادیان بزرگ، تهران:سمت. ...
  • طوسی، محمدبن حسن، (۱۳۹۰)، الخلاف فی الاحکام، چاپ دوم، تهران، ...
  • -معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات ریاست جمهوری ...
  • -خاموشی، سید مهدی، (۱۳۸۵) بررسی فقهی و حقوقی اصل قانونی ...
  • شهید ثانی، زین الدین (ق۱۸) شرح لمعه دمشقیه، ترجمه حمید ...
  • کریمی، مرزبان (ق۱۹) دین در قرآن، شهرکرد، سدره المنتهی. ...
  • -مهرین، _ و هیشتا یا پیام زرتشت، تهران، انتشارات فروهر ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز:
    تعداد مقالات: ۵۹۸۷۹
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.