CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

تأثیر بازیهای رایانهای در آموزش مسائل و انجام رفتارهای پرخطر جنسی دانشآموزان مقطعابتدایی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۰ | تعداد نمایش خلاصه: ۲۰۹ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: MRHCONF03_066
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۵۰.۶۸ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۰ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۰ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله تأثیر بازیهای رایانهای در آموزش مسائل و انجام رفتارهای پرخطر جنسی دانشآموزان مقطعابتدایی

  سجاد حاتم - دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، گروه علوم تربیتی، تهران، ایران.
  رضا طهماسبی - کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ارومیه، گروه علوم تربیتی، ارومیه، ایران.
  یوسف فرمانی - کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ارومیه، گروه علوم تربیتی، ارومیه، ایران.

چکیده مقاله:

بازیهای رایانهای به عنوان پرکاربردترین ابزارهای سرگرم کننده در زمان فراغت دانشآموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به شمار میرود که در حال حاضر زمان قابل توجهی از عمر باارزش مخاطبان را به خود اختصاص داده است. هدف از این پژوهش تأکید بر جنبه آموزش زودهنگام مسائل جنسی و تحریک در جهت انجام رفتارهای پرخطر جنسی برخی از بازیهای رایانهای در ارتباط با دانشآموزان مقطع ابتدایی به صورت موردی و به » سرقت بزرگ اتومبیل « است. در این مقاله بعد از مرور ادبیات نظری موجود، بازی عنوان یک نمونه پرفروش از این نوع بازیها که در متن خود بیشترین صحنه های غیراخلاقی، ضدارزش و هنجارشکن را داراست مورد تحلیل قرار گرفته است. با وجود روشن بودن کاربردهای بیشمار و مفید این ابزارها در انواع آموزشی آن که مورد تأیید روانشناسان یادگیری و نظام آموزشی میباشد، ضروری است از یک سو تأکید بیشتری بر روی جنبههای منفی این نوع از بازیها صورت پذیرد تا شاید عوامل دست- اندرکار در زمینه جلوگیری از ورود و گسترش استفاده از این نوع بازیها، و والدین در زمینه آگاه نمودن و مدیریت زمان فرزندان خود و آیندهسازان این مرز و بوم حساسیت و دقت بیشتری نشان دهند تا بدین طریق به نحو مطلوب از آسیبهای احتمالی خطر آفرین و چالش برانگیز در جامعه پیش از بروز جلوگیری نمایند و از سوی دیگر پژوهشگران با مطالعات دقیق و ساختارمند و گردآوری نتایج پژوهش- های مرتبط با جنبههای مختلف این نوع از بازیها و ارائه راهکارهای با قابلیت عملیاتی شدن، صنعت داخلی را برای تولید برنامههای آموزشی مفید و متناسب با فرهنگ بومی کشور یاری رسانند.

کلیدواژه‌ها:

بازیهای رایانهای، تعامل، مسائل جنسی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-MRHCONF03-MRHCONF03_066.html
کد COI مقاله: MRHCONF03_066

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
حاتم, سجاد؛ رضا طهماسبی و یوسف فرمانی، ۱۳۹۵، تأثیر بازیهای رایانهای در آموزش مسائل و انجام رفتارهای پرخطر جنسی دانشآموزان مقطعابتدایی، سومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در علوم انسانی، ایتالیا-رم، موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا، https://www.civilica.com/Paper-MRHCONF03-MRHCONF03_066.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (حاتم, سجاد؛ رضا طهماسبی و یوسف فرمانی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (حاتم؛ طهماسبی و فرمانی، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • اسدالله‌پور، امین و همکاران، (۱۳۸۸)، رد‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای از ... (مقاله ژورنالی)
  • نقش انجام بازی های رایانه ای و اختلالات رفتاری کودکان [مقاله کنفرانسی]
  • انسمو، ساندرا، (۱۳۷۹)، رشد در دوره اولیه کودکی (ترجمه علی ...
  • رازی‌زاده، علی و موسوی‌گیلانی، _ رضی و میانایی، بهروز، (۱۳۹۴)، ... (مقاله ژورنالی)
  • شاوردی، تهمینه و شاوردی، شهرزاد، (۱۳۹۴)، بررسی نظرات کودکان، نوجوانان ... (مقاله ژورنالی)
  • شمس، میترا و جلالی، یاسر، (۱۳۹۲)، وضعیت‌بازی‌های رایانه‌ای در ایران ...
  • علیزاده، عبدالرحمن، (۱۳۸۵)، جوانان و بازی‌های رایانه‌ای: بررسی میزان و ...
  • کوثری، مسعود، (۱۳۹۰)، هزاره‌گرایی و رسانه‌های جمعی در هزاره جدید، ... (مقاله ژورنالی)
  • عناصر شکل دهنده حس حضور و بازتاب آن بر هویت کاربران بازی های رایانه ای (مقاله ژورنالی)
  • نوری‌راد، فاطمه و بنیادی، فاطمه. (۱۳۹۴). شناخت رابطه بازی‌های رایانه‌ای ... (مقاله ژورنالی)
  • Aarseth, Espen. (1997). Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore _ ...
  • Bainbridge, William Sim, (2013). eGods: Faith versus Fantasy in Computer ...
  • Krzywinska, Tanya. (2006). Blood Scythes, Festivals, Quests and Backstories: World ...
  • Rogers, Scott. (2010). Level Up: The Guide to Great Video ...
  • Wolf, Mark J. P. (2002). The Medium of the Video ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه آزاد
    تعداد مقالات: ۱۱۶۴۵
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.