بررسی سوئیچینگ رفتار مصرف کننده در بازی های شبکه اجتماعی و تجربه تغییر در خریدهای اینترنتی مصرف کننده

سال انتشار: 1398
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 499

فایل این مقاله در 14 صفحه با فرمت PDF و WORD قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

MWTCONF01_002

تاریخ نمایه سازی: 18 فروردین 1399

چکیده مقاله:

با گسترش فناوریهای نوین و ابزارهای ارتباطی جدید مشتریان در معرض تبلیغات متعددی در سراسر کانالهای ارتباطی هستند، اینترنت به عنوان یکی از مهمترین عناصر خدمات به مشتری محسوب میشود. بازیهای شبکه اجتماعی به دنبال روشهای جدیدی برای بهبود تجارب موجود، استفاده از طیف گسترده تجارب مصرف کنندگان، به روز کردن مدلهای کسب و کار خود و همچنین استفاده از فن آوریهای نوظهور در روند توسعه بازیهای خود هستند. تحقیق حاضر به عنوان تحقیقی کاربردی در راستای بررسی تاثیر سوئیچینگ رفتار مصرف کننده در بازیهای شبکه اجتماعی و تجربه تغییر در خرید مصرفکننده به اجرا درآمده است. در این تحقیق روابط بین متغیرها مبتنی بر نظرسنجی کتبی و به کارگیری معادلات ساختاری مورد ارزیابی قرارگرفته است. روش کلی تحقیق از جهت هدف کاربردی و ازلحاظ روش تحقیق توصیفی- پیمایشی بوده است. از بین بازیکنان بازیهای رایانهای در شبکه های اجتماعی از طریق روش نمونه گیری در دسترس و تصادفی در بازه زمانی زمستان 1398 از طریق پرسشنامه، نظرسنجی کتبی به انجام رسیده است. پس از توصیف نمونه و نتایج نظرسنجی، نرمال بودن توزیع گزینه های پاسخی و پایایی نتایج مبتنی بر آلفای کرونباخ موردبررسی قرارگرفته؛ بیش از 0/7 بودن آلفای متناظر با کلیه پرسشها حاکی از معتبر بودن نتایج نظرسنجی بود. در ادامه بر مبنای تحلیل عاملی تاییدی، مناسبت عوامل مورد ارزیابی در مدل موردپذیرش قرارگرفته و سنجش سایر معیارهای اعتباری نشان داد که مدل برازش شده در تعیین ارتباط بین متغیرها بر اساس استفاده از معادلات ساختاری از اعتبار لازم برخوردار بوده است. درنهایت نیز با استفاده از مدلسازی با استفاده از روش معادلات ساختاری رد یا پذیرش فرضیه های تحقیق موردبررسی قرار گرفت.

نویسندگان

سیده زهرا افجه بش

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، بازرگانی بین الملل، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی تاکستان، ایران