CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

تاثیر نقاشی اروپا بر نگارگری ایران در مکتب اصفهان

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۲ | تعداد نمایش خلاصه: ۳۳۶ | نظرات: ۲
سال انتشار: ۱۳۹۴
کد COI مقاله: NCAI02_115
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۱۰.۰۴ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۲ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۲ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله تاثیر نقاشی اروپا بر نگارگری ایران در مکتب اصفهان

هدا مقدم منش - کارشناس ارشد رشته ایرانشناسی

چکیده مقاله:

دوران پرشکوه صفویه در طی قرن 11 هجری، دارای سه دوره فرهنگی و هنری بود که این سه دوره همزمان بود با سه پایتخت این سلسله یعنی تبریز، قزوین و اصفهان، که در هر یک از این شهرها و با روی کار آمدن شاهان مختلف، کارگاه های نقاشی متعددی مشغول به کار شدند. مطالعات صورت گرفته بیانگر این است که عالی ترین مکتب هنری صفویه یا همان مکتب اصفهان، در طی دوره سوم و در اصفهان با تلاش هنرمندانی نظیر رضا عباسی بنا نهاده شد. مکتب اصفهان که رکن اصلی آن جریان فرنگی سازی است در زمان شاه عباس اول و با تکیه بر تلاش های او در زمینه های سیاسی، بازرگانی، فرهنگی و مذهبی حاصل شد. همزمان با ورود هنرهای غربی بر اثر عوامل متعدد به ایران، نگارگری سنتی ایران رفته رفته روبه افول نهاد و جای خود را به هنر جذاب و جدید اروپایی _ همزمان بود با دوره فرهنگی رنسانس_ داد که در آن دوران با حمایت حامیان قدرتمندی چون دربار و شاه مواجه بود.این مقاله در صدد است روند تاریخی و هنری تاثیرپذیری هنر اروپایی بر هنر سنتی ایران را طی دوران مکتب اصفهان بررسی کند.

کلیدواژه‌ها:

نقاشی ایرانی، نقاشی اروپایی، رنسانس، مکتب اصفهان

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-NCAI02-NCAI02_115.html
کد COI مقاله: NCAI02_115

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مقدم منش, هدا، ۱۳۹۴، تاثیر نقاشی اروپا بر نگارگری ایران در مکتب اصفهان، دومین همایش ملی باستان شناسی ایران، مشهد، دبیرخانه دائمی همایش ملی باستان شناسی ایران، دانشگاه بیرجند، https://www.civilica.com/Paper-NCAI02-NCAI02_115.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مقدم منش, هدا، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (مقدم منش، ۱۳۹۴)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

4.5
۲ تعداد پژوهشگران نظر دهنده
5 1
4 1
3 0
2 0
1 0

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات پیشنهادی مرتبط

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.