بهبود الگوریتم رقابت استعماری در پیدا کردن نقاط تعادل نش بازی های چندنفره غیرهمکارانه
محل انتشار: دومین همایش ملی کامپیوتر
سال انتشار: 1392
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,067
فایل این مقاله در 5 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
NCCOS02_013
تاریخ نمایه سازی: 5 مهر 1393
چکیده مقاله:
محاسبه نقاط تعادل نش در بازی های چند نفره غیر همکارانه از جمله محاسبات مشکل است. در بازی ها با بیشتر شدن تعداد بازیکنان و استراتژی آنها و همچنین افزایش نقاط تعادل بازی, الگوریتم های ریاضی با توجه به محاسبات مشکل, قادر به شناسایی تمام نقاط تعادل در یک زمان نیستند . الگوریتم های تکاملی ابزار جستجوی قدرتمندی برای حل مسائل بهینه سازی مشکل هستند. در این مقاله نشان داده میشود که بهبود الگوریتم رقابت استعماری که در بهینه سازی چندگانه مورد بررسی قرار گرفته است , میتواند بخوبی برای پیدا کردن نقاط تعادل نش در حل بازی های چند نفره غیر همکارانه استفاده شود.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
منصور اسماعیل زاده
دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ، مشهد،ایران
گلاره ویسی
دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ، مشهد،ایران
الهام اخوت
دانشکده آموزشهای الکترونیکی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :