پیاده سازی ،تحلیل و مقایسه الگوریتم های مسیر یابی آگاهانه و ناآگاهانه در بازی های بر روی گردید 2 بعد

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,188

فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

NCCOS03_064

تاریخ نمایه سازی: 9 مرداد 1395

چکیده مقاله:

یکی ازکاربردهای الگوریتم مسیریابی محاسبه و یافتن کوتاهترین مسیر دربازیهاازنقطه شروع به نقطه هدف است این الگوریتم ها دردودسته اگاهانه هیوریستیک و نااگاهانه کورکورانه طبقه بندی میشوند اگرچه درنگاه اول الگوریتم های جستجوی اگاهانه بهتر به نظر می رسند اما بسط و توسعه الگوریتم های جستجوی نااگاهانه درفضاهای جستجوی درختی ادامه دارد دراین مقاله پس ازمعرفی مهمترین روشهای ارایه شده قبلی درهرگروه جدیدترین روشهای ارایه شده برای مسیریابی تشریح و اینا لگوریتم ها درحالتهای مختلف برروی یک نقشه 2بعدی اجرا شده و نتایج بدست امده ازنظر زمان اجرا و تعدادنودهای پیموده شده و همچنین مصرف حافظه با یکدیگر مقایسه شده اند

کلیدواژه ها:

نویسندگان

آزاد نوری

گروه کامپیوتر دانشگاه فنی و حرفه ای واحد سقز

عرفان عزیزی المومن

گروه کامپیوتر دانشگاه فنی و حرفه ای واحد سقز

جمال یوسفی

گروه کامپیوتر دانشگاه فنی و حرفه ای واحد سقز

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • Ian Milihی and _ _ _ _ _ _ kaufman ...
  • Patel, A. (2013, Jul 18). Variants of A* Retrieved from ...
  • Cormen, Thomas H.: Leiserson, Charles E.; Rivest, Ronald L.; Stein, ...
  • Brian Schwab, (2009), " AI Game Engine Programming", 2e, Course ...
  • Cui Xiao, Shi Hao.(201 1), "A*-based Pathfinding in Modern C ...
  • Botea A, Miller M, Schaeffer J.(2004), "Near Optimal Hierarchical Path-Finding", ...
  • Alex Kring, Alex J. Champandard, and Nick Samarin.(20 10). "DHPA* ...
  • , M. R. Jansen, M. Buro.(2007), " HPA* Enhancement! , ...
  • _ Shane T. Mueller, Brandon S. Perelman, Benjamin G. Simpkins. ...
  • .Amit , sThoughts _ (2009) _ _ M apRepre sentations ...
  • Kai Li Lim, Kah Phooi Seng.... , (2015), " Uninformed ...
  • _ Khammapun Khantanapoka, Krisana Chinnasarn, "Pathfinding of2D & 3D Game ...
  • Junfeng YAO, Binbin ZHANG, Qingda ZHO.(2009), "The Optimizationof A* Algorithm ...
  • _ 3.DewanTanvr Ahmed, S hirmohammad Shervin.(2009) "Intelligent PathFinding for Avatars ...
  • Russel, S., Norvig, P. (1995), Artificial Intelligence: A Modern Approach ...
  • Gregory, Jason , (2009) _ Game Engine Architecture , A ...
  • Stout.(2000), ،The basics of A* for path planning, " in ...
  • Applying graph partitioning to hierarchical pathfinding in computer games, Uwe ...
  • Ko ch, matriculation number 9444 829, Universit at Leipzig, Institut ...
  • Imants Zarembo.(201 3)."pathfinding algorithm efficiency analysis in 2d grid" , ...
  • John.Wiley. and. Sons. , (2006) .Algorithms , and .Networking. for. ...
  • Game/AI, (20 10), "Fixing pathfinding Once and for all?, http ...
  • R. C. Holte, M. B. Holte, R. M. Zimmer, A. ...
  • Jump Point Search Analysis.Bryan Tanner.Florid State University. fsu.edu ...
  • Korf, Richard (1985). "Depth-first Iterative-D eepening : An Optimal Admissible ...
  • نمایش کامل مراجع