CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

سیر تکاملی منشآت درادبیات فارسی

اعتبار موردنیاز PDF: ۱ | تعداد صفحات: ۱۴ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۷ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۶
کد COI مقاله: NCNRPL09_076
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۳۳.۷۱ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۴ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله دارای ۱۴ صفحه در فرمت PDF قابل خریداری است. شما می توانید از طریق بخش روبرو فایل PDF این مقاله را با پرداخت اینترنتی ۳,۰۰۰ تومان بلافاصله دریافت فرمایید
قبل از اقدام به دریافت یا خرید مقاله، حتما به فرمت مقاله و تعداد صفحات مقاله دقت کامل را مبذول فرمایید.
علاوه بر خرید تک مقاله، می توانید با عضویت در سیویلیکا مقالات را به صورت اعتباری دریافت و ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر برای دریافت مقالات بپردازید. اعضای سیویلیکا می توانند صفحات تخصصی شخصی روی این مجموعه ایجاد نمایند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۴ صفحه است به صورت فایل PDF در اختیار داشته باشید.
آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله سیر تکاملی منشآت درادبیات فارسی

  هادی حیدری نیا - استادیار زبان و ادبیات عربی دانشگاه آزاد یزد
  نوشین لاری پورهرات - دانشگاه آزاد یزد
  خدیجه پاک سرشت - دانشگاه آزاد یزد

چکیده مقاله:

منشآت یا نامه نگاری به عنوان یکی از فنون انشاء و نویسندگی در گسترهی ادب فارسی، جایگاه ویژه ای دارد. در اصطلاح ادبی، منشآت، مجموعه ای از نامه های دیوانی یا دوستانه است که منشی دیوان یا نویسنده غیر دولتی نوشته باشد. پس از اسلام بخشی از کلمات و ترکیبات عربی، تفنن ها و هنر نمایی های دبیران و منشیان از طریق نامه ها و منشآت در نثر فارسی راه یافت و موجب رواج نثر فنی ومصنوع در ادب فارسی شد. پژوهش حاضر، کاری است در جهت معرفی فن ترسل و هنر نامه نگاری و مباحث پیرامون آن، تا ضمن بیان سیر تاریخی این نوع ادبی قبل و بعد از اسلام؛ جایگاه و تاثیر آن را در ادبیات فارسی تبیین نماید.از آن جا که منشآت نویسی در ایران سابقه ای طولانی داشته و این پیشینه به ایران پیش از اسلام برمی گردد، رواج آن یکی از ابزار اظهار فضل شده و موجبات رواج نثر مصنوع را در ایران پدید می آورد.

کلیدواژه‌ها:

منشآت، سلطانیات، اخوانیات، نثر مصنوع.

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-NCNRPL09-NCNRPL09_076.html
کد COI مقاله: NCNRPL09_076

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
حیدری نیا, هادی؛ نوشین لاری پورهرات و خدیجه پاک سرشت، ۱۳۹۶، سیر تکاملی منشآت درادبیات فارسی، نهمین همایش ملی پژوهش های زبان و ادبیات فارس، بیرجند، دانشگاه بیرجند و انجمن علمی{استادان} زبان و ادبیات فارسی، https://www.civilica.com/Paper-NCNRPL09-NCNRPL09_076.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (حیدری نیا, هادی؛ نوشین لاری پورهرات و خدیجه پاک سرشت، ۱۳۹۶)
برای بار دوم به بعد: (حیدری نیا؛ لاری پورهرات و پاک سرشت، ۱۳۹۶)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه آزاد
تعداد مقالات: ۶۱۹۳
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.