CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی عوامل اجتماعی موثر بر بازیهای رایانهای نوجوانان نمونه موردی: شهرک ولی عصر(عج) تربت حیدریه

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۲۰ | تعداد نمایش خلاصه: ۶۸ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: NCUDD01_001
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۶۸۹.۶۴ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۲۰ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۲۰ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی عوامل اجتماعی موثر بر بازیهای رایانهای نوجوانان نمونه موردی: شهرک ولی عصر(عج) تربت حیدریه

  ابوالقاسم محرابی - استادیار گروه زبانشناسی و زبانهای خارجی دانشگاه پیام نور
  مهدی خنده رو - عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور
  مهدی قربانی - دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور

چکیده مقاله:

در این مطالعه، هدف پژوهش سنجش عوامل موثر بازیهای رایانهای در بین نوجوانان است. حجم نمونه مورد نظردر این پژوهش با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 200 نفر از نوجوانان پسر شهرک ولیعصر(عج) شهرستان تربتحیدریه درنظر گرفته شده است که به صورت تصادفی بین دو گروه از نوجوانانی که بازی رایانهای انجام دادهاند و گروهی که انجام ندادهاند، انتخاب شده است. در این زمینه با کاربرد روش پیمایشی سعی شده است تا اطلاعاتمورد نیاز با توجه به اهداف و فرضیههای تحقیق جمعآوری شود و دادهها بوسیله توزیع پرسشنامه پس از تایید روایی و پایاییa=0/847دربین نوجوانان گردآوری شده است. تحلیل دادهها از طریق نرمافزار SPSS انجام گرفتکه در پایان مشخص گردید که نوجوانانی که بازی رایانهای انجام دادهاند بیشتر اوقات فراغت خود را به این بازیهااختصاص میدهند. از سویی با استفاده از روش مقایسه میانگینها )آزمون T-Test برای دو نمونه مستقل( مشخص گردید که بین جذابیت، دوستان و همسالان، تنهایی، اوقات فراغت و ابزارهای جدید با گرایش نوجوانان به این بازیها بین دو گروه رابطه و تفاوت معنیداری وجود دارد

کلیدواژه‌ها:

بازی، رایانه، بازی رایانهای، نوجوان، شهرک ولی عصر(عج)

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-NCUDD01-NCUDD01_001.html
کد COI مقاله: NCUDD01_001

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محرابی, ابوالقاسم؛ مهدی خنده رو و مهدی قربانی، ۱۳۹۵، بررسی عوامل اجتماعی موثر بر بازیهای رایانهای نوجوانان نمونه موردی: شهرک ولی عصر(عج) تربت حیدریه، همایش ملی دانشگاه، محور توسعه، تربت حیدریه، دانشگاه پیام نور تربت حیدریه، https://www.civilica.com/Paper-NCUDD01-NCUDD01_001.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (محرابی, ابوالقاسم؛ مهدی خنده رو و مهدی قربانی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (محرابی؛ خنده رو و قربانی، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • - احمدی، س (۱۳۷۷)، بررسی اثرات بازی‌های کامپیوتری بردانش‌آموزان پسرکلاس ...
  • - اسدالله‌پور، ا. وهمکاران(۱۹۸۸)، رده بندی سنی بازیهای رایانه‌ای ازدیدگاه ...
  • - ارونسون، ا.(۱۳۸۰)، روانشناسی اجتماعی، مترجم : حسین شکرکن، تهران ...
  • _ شاوردی، ت، (۱۳۸۸).بررسی نظرات کودکان، نوجوانان و مادران نسبت ... (مقاله ژورنالی)
  • -گانتر، باری (۱۳۸۳)، اثر بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای بر کودکان ...
  • - گیویان، ع (۱۳۸۸)، بازی‌های رایانه‌ای؛ مجموعه مقاله تهرانک همشهری(مرکزتحقیقا ...
  • - عظیمی عباس و دیگران (۱۳۸۳) اثرات کار با کامپیوتر ...
  • _ Skolski, D.P. (2004).What do we know about Computer and ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه پیام نور
    تعداد مقالات: ۴۴۸۰۰
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.