بررسی تاثیر استفاده از تولید محتوای معلم ساخته در کاهش خشونت ناشی از بازیهای رایانه ای

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 606

فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

NERA02_041

تاریخ نمایه سازی: 7 اسفند 1396

چکیده مقاله:

رفتارهای خشونت آمیز از شایعترین اختلالات رفتاری انسان است و درصد زیادی از مشکلات رفتاری کودکان تحت عناوین مختلف به خشونت مربوط میشود. استفاده از بازیهای رایانه ای برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان بسیار زیاد شده است با توجه به اینکه دانش آموزان در محیط مدرسه و ارتباط با هم کلاسیهای خود رفتار خشونت آمیز دارند و این رفتارها سبب کم توجهی به درس و کاهش یادگیری در برخی دروس میشود. هدف اصلی پژوهش کاهش خشونت ناشی از بازیهای رایانهای با استفاده از تولید محتوای معلم ساخته در دانش آموزان کلاس پنجم میباشد. این پژوهش از نوع اقدام پژوهی میباشد که به صورت میدانی، انجام گرفت. برای گردآوری اطلاعات در این تحقیق از مشاهده، چک لیست، مصاحبه، اسناد و مدارک و کتابخانه استفاده شده است که دادههای حاصله با استفاده از آمار توصیفی و همچنین تحلیل مفاهیم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های حاصل از این پژوهش با توجه به شواهد یک و شواهد دو نشان میدهد که دانش آموزان این دو گروه پس از پایان اقدامات پیشنهادی انجام شده نشان داد میزان خشونت دانش آموزان با استفاده از بازیهای الکترونیکی معلم ساخته به جای استفاده از بازیهای رایانه ای کاهش و همچنین یادگیری آنها افزایش یافته است

کلیدواژه ها:

خشونت ، بازی رایانه ای ، تولید محتوای معلم ساخته

نویسندگان

مهرناز ولی زاده

آموزگار، کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی آموزش و پرورش بابل

محمدباقر فرقانی اوزرودی

آموزگار، کارشناس ارشد مدیریت تربیت بدنی آموزش و پرورش بابل