فعال سازی هوش منطقی ریاضی،هوش طبیعت گرا و هوش کلامی به روش GBL

سال انتشار: 1398
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 466

فایل این مقاله در 12 صفحه با فرمت PDF و WORD قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

NERA04_470

تاریخ نمایه سازی: 5 بهمن 1398

چکیده مقاله:

یادگیری مبتنی بر بازی روشی نوین است که از پتانسیل آموزشی ارائه شده توسط بازی های ویدئویی در بازی های عمومی و رسمی بطور خاص برای تقویت فرآیندهای آموزش استفاده می کند، بنابراین دستیابی به یادگیری با انگیزه را برای کاربران آسان تر می کند. مقاله حاضر مستخرج طرح پژوهشی نوین آموزش ریاضی GBL از دیل ریو و همکارانش(2019) است که به تشریح پروژه بازی در یادگیری ریاضی می پردازد که هدف آنها نه تنها ترویج استفاده از بازی های رسمی و مینی بازی های دیجیتالی برای توسعه(IM) است ، بلکه به تجزیه و تحلیل این که آیا این طرح منجر به افزایش یادگیری نیز می شود. معلمان سطح پیشرفت دانش آموزان ابتدایی در هر مقطع را قبل و بعد از شرکت در پروژه با استفاده از یک ابزار کیفی ارزیابی کردند. سرانجام ، پس از تجزیه و تحلیل متناوب از طریق تکنیک های آماری توصیفی ، همبستگی دو متغیره و نتایج ANOVA نشان داد که بین سطح یادگیری کودکان در توانایی های منطق ریاضی ، طبیعت گرایی و کلامی قبل و بعد از شرکت در این پروژه نوین اختلاف معنی داری وجود دارد.بنابراین شاهد افزایش قابل توجهی در هرشاخص شدند. در مقاله حاضر، قابلیت های این آموزش براساس فاکتورهای تعریف شده در طرح به نگارش در آمده است.

نویسندگان

مهناز خنیفر

دبیر ریاضی شهرستان شوش دانیال(ع)