بررسی اصول معماری پایدار سازه های سنتی در اقلیم گرم و خشک
سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 586
فایل این مقاله در 13 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
OGPCONF01_188
تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395
چکیده مقاله:
بشر در طول تاریخ چهار دوره ارتباطی با طبیعت را تجربه نموده است. دوره های؛ ارگانیک، فرا ارگانیک، فرو ارگانیک و شبه ارگانیک مطرح شده است. موضوع نگهداری از زیست بوم و راه هایی برای هماهنگی با محیط پیرامون، ازدیرباز در معماری ایرانی بعنوان طراحی اقلیمی مطرح بوده است .که امروزه بطور کامل و بعنوان اصلی مهم ومدرن و در قالب اصول معماری پایدار در جهان مطرح گردیده است. هدف از مطرح نمودن این بحث، حساس شدن نسبت به محیط و یافتن نگاه معنا یاب به عناصر کالبدی و اقلیمی است. و ایجاد بهترین تعامل و ارتباط میان انسان و طبیعت بکمک معماری، بمنظوردست یابی به اهداف محیطی می باشد.تا با بررسی و شناخت اصول معماری پایدار و ثروت های اقلیم گرم وخشک به تحلیل نقش اصول معماری پایدار در سازه های سنتی بپردازیم. تا بتوانیم با شناخت این اصول در معماری اصیل و ستنی ایرانی و با عبور از فیلتر زمان و فرهنگ، به احیا و تکامل آن در معماری معاصر بپبردازیم. با توجه به ماهیت پژوهش، در این تحقیقعمدتاً از روش تحلیل سیستمی استفاده می شود. و نوشته حاضر با درون مایه توصیفی تحلیلی و با بررسی مدارک واسناد – آرشیوی وکتابخانه ای وبا اقتباس از رساله کارشناسی ارشد با عنوان )طراحی مجموعه مسکونی طبیعت گرا با رویکرد به اصول معماری پایداردر شاهرود( صورت پذیرفته است.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
الهام صفارزاده
استادیار واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود
بهرام سیاوش پور
استاد یار واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود
ایمان طبسی
کارشناسی ارشد معماری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :