پیش بینی رفتار بازیکن جهت تصمیم گیری نحوه انجام اقدامات توسط عامل های هوشمند هوش مصنوعی، با استفاده از اجرای دو تکنیک الگوریتم N-grams و مدلسازی بازیکن در بازی های رایانه ای

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 763

فایل این مقاله در 19 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

RCEITT02_089

تاریخ نمایه سازی: 22 آبان 1395

چکیده مقاله:

استفاده از هوش مصنوعی یک بازی که قادر به پیش بینی رفتار یا استراتژی بازیکن یا بازیکنان را فراهم می کند که اینبازیکن تجربه بازی هایی با ویژگی های منحصر به فردی را می گذراند، به دلیل آنکه هوش مصنوعی سازگار با ویژگی هایمنحصر به فرد بازیکن در بازی رایانه ای است. این موضوع را می توان جهت حمایت و یا به چالش کشیدن بازیکن بسته بهشرایط و طراحی بازی استفاده نمود.در این مقاله دو تکنیک یا روش، که پیش بینی رفتار بازیکن را در درجه خاصی ممکنمی سازد، بیشتر مورد بحث قرار گرفته و نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای به منظور حل مشکلاتمتداول و مشترک بازی ها و ارائه ویژگی هایی از بازی پرداخته می شود. به ویژه تصمیم گیری و پیش بینی رفتار شخصیتمستقل از بازیکن یا همان بازیکنی که توسط هوش مصنوعی کنترل و اداره می شود،یک مسیر راه گشا مورد بررسی قرار میگیرد. به منظور ارائه راه حل این مشکلات و ویژگی های خاصی از بازی های رایانه ای به سراغ دو تکنیک از هوش مصنوعیرفته، و هم چنین نقاط ضعف و قوت این دو تکنیک مورد بحث قرار می گیرد. این دو تکنیک عبارتند از : الگوریتم N-gramsو مدلسازی بازیکن. هم چنین سعی شده است مفاهیم وکاربردهای ابتدایی هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای شرح داده شود، یکی از اهداف مهم این مقاله شناخت کلی از نحوه برنامه سازی بازی می باشد و در آخر در قسمت پیشنهادبرای کارهای آینده نحوه بهبود دو تکنیک اصلی مورد بحث در مقاله، ارائه داده می شود.

کلیدواژه ها:

بازی های رایانه ای ، هوش مصنوعی بازی ، عامل هاای هوشامند ، پایش بینای رفتاار باازیکن ، الگاوریتم N-grams ، مدلسازی بازیکن

نویسندگان

علیرضا معتمدی نیا

دانشجوی کارشناسی ارشد نرم افزار کامپیوتر، گروه تخصصی مهندسی کامپیوتر، دانشکده برق،کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • کاوه کاووسی، بهزاد مشیری(1387)؛ " طراحی معماری یک عامل هوشمند ...
  • نگاهی به هوش مصنوعی در بازی‌های کامپیوتری، سایت آی هوش، ...
  • Adaptive Game AI _ ؛(2014) Emanuel Mineda Carneiro, Adilson Marques ...
  • F.D. Laramee, (2002); "Using n-gram statistical models to predict player ...
  • Georgios N. Yanakakis , Pieter Spronck _ Daniele Loiacono _ ...
  • Houlette, Ryan, (2003); _ Player Modeling for Adaptive Games ", ...
  • Hildmann , Hanno, (2013) _ _ The players of games: ...
  • Julian Togelius, Noor Shaker and Georgios N. Yannakakis, (2013); _ ...
  • Mark Owen Riedl , Alexander Zook, (2013) _ _ AI ...
  • Professor Charles Rich, (2012)؛ _ Basic Game A ". Published ...
  • Rosane M.M. Vallim, Jose A. Andrade Filho, Rodrigo F. de ...
  • Susantha Andradi, Asoka Karunananda, and Romesh Ranawana, (2014) _ 2 ...
  • Sander C.J. Bakkes, Pieter H.M. Spronck, Giel van Lankveld, (2012); ...
  • SMITH, A. M., LEWIS, C., HULLETT, K., SMITH, G., AND ...
  • Player modeling in civilization iv ", Proceedings of the Sixth ...
  • نمایش کامل مراجع