CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

واکاوی ادله فلسفی شیخ اشراق پیرامون اثبات بعد غیر مادی در انسان به عنوان انحرافی بزرگ در دانش روان شناسی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۵ | تعداد نمایش خلاصه: ۶۰ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۷
کد COI مقاله: RSCONF01_186
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱۲۱.۴۱ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۵ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۵ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله واکاوی ادله فلسفی شیخ اشراق پیرامون اثبات بعد غیر مادی در انسان به عنوان انحرافی بزرگ در دانش روان شناسی

  عباس بخشنده بالی - استادیار دانشگاه مازندران؛ دانشکده الهیات و معارف اسلامی

چکیده مقاله:

دانش روان شناسی کنونی با فراموش کردن روان انسان مدتی است در رفتار قابل تجربه محدود گردید. این دانش، از سابقه تاریخی اش منحرف شده است. سابقه ای که نفس را به عنوان محور مورد بررسی قرار می داد.فیلسوفان مسلمان مانند آن چه در قبل وجود داشت تلاش نمودند علم النفس را به عنوان یک علم مورد بررسی قرار بدهند. شیخ شهاب الدین سهروردی به عنوان فیلسوف اشراقی مانند دیگران به دلایلی برای اثبات نفس انسان در کنار بدن توجه کرده است. این مقاله با روش توصیفی -تحلیلی در پی واکاوی دیدگاه وی درباره اثبات نفس می باشد. یافته های مقاله حاکی از آن است که سهروردی با اشاره به عدم فراموشی خود، مجرد بودن جایگاه معلومات، تغییر اعضای بدن، عدم اشاره به نفس و غیره این موارد به اثبات وجود بعد غیر مادی می پردازد.

کلیدواژه‌ها:

شیخ شهاب الدین سهروردی، روح، بدن

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-RSCONF01-RSCONF01_186.html
کد COI مقاله: RSCONF01_186

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بخشنده بالی, عباس، ۱۳۹۷، واکاوی ادله فلسفی شیخ اشراق پیرامون اثبات بعد غیر مادی در انسان به عنوان انحرافی بزرگ در دانش روان شناسی، اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی ایران، تهران، مرکز بین المللی همایشها و سمینارهای توسعه پایدار علوم جهان اسلام، https://www.civilica.com/Paper-RSCONF01-RSCONF01_186.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بخشنده بالی, عباس، ۱۳۹۷)
برای بار دوم به بعد: (بخشنده بالی، ۱۳۹۷)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه دولتی
تعداد مقالات: ۷۰۲۹
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات پیشنهادی مرتبط

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.