CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

استفاده ازمدلسازی فضای سه بعدی با رویکردی تعاملی برای معرفی بناهای تاریخی و گردشگری مطالعه موردی خانه مشروطه تبریز

اعتبار موردنیاز PDF: ۱ WORD: ۱۰ | تعداد صفحات: ۲۳ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۷۰ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۳
کد COI مقاله: SAREBANAN01_076
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۷۷۶.۲۴ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۲۳ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)
محتوای کامل این مقاله با فرمت WORD هم قابل دریافت می باشد.

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل PDF یا WORD مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۲۳ صفحه است به صورت فایل PDF و یا WORD در اختیار داشته باشید.
آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله استفاده ازمدلسازی فضای سه بعدی با رویکردی تعاملی برای معرفی بناهای تاریخی و گردشگری مطالعه موردی خانه مشروطه تبریز

  عباس غفاری - استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز
  آرمان کشمیری حق - دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر دانشگاه هنر اسلامی تبریز
  محمدامین کشمیری حق - دانشجوی دکتری کارافرینی تکنولوژیک دانشگاه تهران

چکیده مقاله:

امروزه با پیشرفت دانش بشری و ایجاد فضاهای مجازی سه بعدی و گسترش روز افزون کاربران این گونه فضاها در بین مردم در سراسر جهان و پدید آمدن فرصت های جدید برای کسب وکار و استفاده های فرهنگی از این فضا برای معرفی هرچه بیشتر آداب رسوم ملل مختلف استفاده می شود و ورود متخصصین کشورمان به این وادی ضروری به نظر می رسد. با توجه به پیشرفت روز افزون دانش بشری در حوزه فناوری اطلاعات و نرم افزار امکان شبیه سازی بناهای تاریخی بصورت فضاهای سه بعدی مجازی و مدلسازی این گونه فضا ها امکان پذیر است. در این تحقیق هدف استفاده ازمدلسازی فضای سه بعدی با رویکردی تعاملی برای معرفی بناهای تاریخی و گردشگری می باشد که بصورت مطالعه موردی خانه مشروطه تبریز انجام شده است. در ابتدا مروری بر مفاهیم مدلسازی سه بعدی ، رویکرد تعاملی ، متدها و نرم افزارهای موجود انجام شده است.سپس مروری بر تاریخچه خانه مشروطه و انجام و فعالیتهای میدانی در جهت مقیاسهاو نقشه های مورد نیاز برای طراحی و پیاده سازی مجازی انجام پذیرفت و نهایتا با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی سه بعدی و متعامل سازی مناسب به طراحی و شبیه سازی فضاهای مورد مطالعه براساس دادهای گردآوری شده انجام پذیرفت.شبیه سازی فضای سه بعدی تعاملی یکی از حوزه های جدید فناورانه و هنری میباشد که میتواند در بخشهای مختلف از جمله گردشگری مجازی و معرفی آثار و ابنیه تاریخی استفاده گردد که گام های استفاده شده در این تحقیق را میتوان بصورت جامع تر در راستای رسیدن به اهداف کلان تر استفاده نمود و باعث ارتقا و پویائی مولفه های فناورانه و هنری گردید .همچنین برای تحقیقات آتی میتوان استفاده از گام های استفاده شده برای طراحی فضای سه بعدی تعاملی در حوزه های مورد نیاز مانند سایر ابنیه تاریخی کشور و در سطح جهان استفاده نمود و به عنوان یکی از روشهای ارتقا جهانگردی محسوب می شود.

کلیدواژه‌ها:

مدلسازی سه بعدی - فضای تعاملی - واقعیت مجازی - خانه مشروطه

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-SAREBANAN01-SAREBANAN01_076.html
کد COI مقاله: SAREBANAN01_076

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
غفاری, عباس؛ آرمان کشمیری حق و محمدامین کشمیری حق، ۱۳۹۳، استفاده ازمدلسازی فضای سه بعدی با رویکردی تعاملی برای معرفی بناهای تاریخی و گردشگری مطالعه موردی خانه مشروطه تبریز، نخستین سمینار علمی تخصصی جاذبه ها و دافعه های گردشگری آذربایجان شرقی، تبریز، خانه مطبوعات آذربایجان شرقی، شرکت ساربانان گردشگری تبریز، https://www.civilica.com/Paper-SAREBANAN01-SAREBANAN01_076.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (غفاری, عباس؛ آرمان کشمیری حق و محمدامین کشمیری حق، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (غفاری؛ کشمیری حق و کشمیری حق، ۱۳۹۳)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • کاربردهای فناوری اطلاعات در گردشگری الکترونیکی (e-tourism) [مقاله کنفرانسی]
  • کوثری، مسعود.شاقا سمی _ احسان. پا ییز ۱۳۸۸، تعاملی بودن ... (مقاله ژورنالی)
  • فل.د.۱۳۸۵، مقدمه ای بر طبیعت گردی، ترجمه جعفر اولادی ادیکلای.مازندران:دا ...
  • الوانی‌.م و دهدشتی شاهرخ ب.۱۳۷۳.اصول و مبانی جهانگردی، تهران:انتشا رات ...
  • راودراد، اعظم وحاجی محمدی، علی.۳۸۹ ۱.تفاوت شناخت حاصل از گردشگری ... (مقاله ژورنالی)
  • لطفی، سیما.۳۸۶ ۱.بررسی و تحلیل موزه مجازی، مجله الکترونیکی پژوهشگاه ... (مقاله ژورنالی)
  • داتن، و.۱۳۸۴.دگرگونی اجتماعی در جامعه اطلاعاتی، ترجمه محمد توکل و ...
  • کی نژاد، محمد علی، ۱۳۸۹. خانه های قدیمی تبریز، شیرازی، ...
  • McMillan, S. J. & Downes, E. J. (2000) "Defining Interactivity: ...
  • Wilson, S, M.& C.Peterson (2002("The Antho ropology of Online Communities ...
  • Eco, U .(1987)"Travel in Hyper- Reality _ London :Picardo. ...
  • Buhalis, D & M.C.Licata (2002)"The Future E Touurism _ ntermedia ...
  • .2009."Lea _ Through the World of Second Life-A Hospitality and ...
  • White, Josh.1996. "Designing 3d Graphics: How to Create Real-Time 3d ...
  • Brusi lovski, Peter. 1996."M ultimedia, Hypermedia, and Virtual Reality: Models, ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۱۳۲۸
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.