بررسی انواع آموزش الکترونیکی و نگاهی به آموزش از طریق بازی و تاثیر آن در آموزش

سال انتشار: 1388
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 3,904

فایل این مقاله در 7 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

SELEARNING01_038

تاریخ نمایه سازی: 19 دی 1388

چکیده مقاله:

در عصر اطلاعات همزمان و همراه با تحولات وسیع و تغییرات اساسی که در نتیجه رشد و گسترش فناوریهای نوین ارتباطی در عرصه های مختلف زندگی و در سطح جهان رخ داده است رویکردها و دیدگاههای اندیشمندان نسبت به آموزش و یادگیری نیز دچار تحولات شگرف شده است در طی سالیان متمادی ابزارهای مختلفی برای انتقال دانش در فرایند آموزش بکارگفته شده است پیشرفت تکنولوژی کاهش هزینه استفاده از تکنولوژی، گرایش نسل جوان به رایانه و اینترنت و توسعه شبکه های ارتباطی باعث توجه به ابزارهای جدید در انتقال دانش و جایگزینی شیوه های نوین آموزش جهت استفاده بهینه از این امکانات شده است یکی از روشهای نوین، آموزش از طریق بازیهای کامپیوتری می باشد که علاوه بر سرگرمی دارای نقش آموزشی بوده و از زمینه های اصلی شکوفایی استعداد و خلاقیت می باشد دراین مقاله ابتدا انواع مختلف آموزش الکترونیکی مطرح شده و به صورت مختصر مورد بحث قرار گرفته است پس از آن به اموزش از طریق بازی پرداخته و مواردی نظیر نقش بازی آموزشی، مزایای استفاده از باز ی در آموزش و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

کلیدواژه ها:

آموزش الکترونیک ، مدلهای آموزش الکترونیک ، ابزار اموزش الکترونیک ، آموزش از طریق بازی ، تاثیر بازی در آموزش

نویسندگان

سارا طاهری

کارشناس کامپیوتر عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد

سعیده حکمت

دانشجوی کارشناسی کامپیوتر گرایش نرم افزار دانشگاه آزاد اسلامی واحد فس

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • رجایی، فرهنگ، پدیده جهانی شدن، ترجمه عبدالحسین آذرنگ، تهران، انتشارات ...
  • دقانی، علیرضا، بررسی مدلهای آموزش اکترونیکی و پیشنهاد مدل مناسب ...
  • پر منزه، جواد، خیری، ناهید، توسعه سیستمهای آموزشی کلاس بر ...
  • فرهادی، ربابه، آموزش الکترونیکی ...
  • اطلاعات، فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات، شماره 1، صفحه -49 ...
  • شبکه آموزشی، شبکه فرصتهای برابر آموزشی، آموزش مجازی، _ _ ...
  • ترجمه نحوی، ارسطو، ویراسته واعظ، امین الله، آموزش ...
  • اصغر زاده، بهمن، دامنه آموزش الکترونیک، ...
  • نوری، مهدی، صولت زاده، زینب، آموزش الکترونیکی و معرفی برخی ...
  • بررسی امکان آموزش از طریق بازیهای رایانهای، دبیرخانه شورای عالی ...
  • پر حلم، امیررضا، گزارشی از فعالیت مراکز بازی رایانهای در ...
  • خلاقیتهایی که در گیمنتها دود میشود، نسخه شماره ابتکار روزنامه ...
  • _ _ h am shahrionline .ir/hamnews/ 1 383/83 1030/worl d/cinew ...
  • International Conference on E-Learning & Teaching Iran University of Science ...
  • Learning Technologies Standardization Committee (LTSC), http :/Itse.ieee.org ...
  • Aviation Industry Computer Based Training Committee, http :/www.aicc.org ...
  • Prensky, M. Digital game based learning. New York: McGraw-Hil (2001) ...
  • Moreno-Ger, Pablo, Burgos, Daniel, Martinez-Ortiz, Ivan, Luis Sierra, Jose, Fern ...
  • Educational game design for online education, Computers in Human Behavior ...
  • Polsani, P. Use and abuse of reusable learning objects. Journal ...
  • نمایش کامل مراجع