CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

مسیرهای تعامل و تعارض تفکر اجتماعی در ایران و جهان

اعتبار موردنیاز PDF: ۱ | تعداد صفحات: ۱۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۰۵ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۰
کد COI مقاله: SNCH02_082
زبان مقاله: فارسی
نسخه کامل مقاله در کنفرانس ارائه نشده است و در دسترس نیست.

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله منتشر نشده و درپایگاه سیویلیکا موجود نمی باشد.

منبع مقالات سیویلیکا دبیرخانه کنفرانسها و مجلات می باشد. برخی از دبیرخانه ها اقدام به انتشار اصل مقاله نمی نمایند. به منظور تکمیل بانک مقالات موجود، چکیده این مقالات در سایت درج می شوند ولی به دلیل عدم انتشار اصل مقاله، امکان ارائه آن وجود ندارد.

خرید و دانلود فایل PDF مقاله

متن کامل (فول تکست) این مقاله منتشر نشده و یا در سایت موجود نیست و امکان خرید آن فراهم نمی باشد

مشخصات نویسندگان مقاله مسیرهای تعامل و تعارض تفکر اجتماعی در ایران و جهان

    مهدی محمدی - دانشجوی دکتری جامعه شناسی مسائل اجتماعی و مدرس دانشگاه مازندران

چکیده مقاله:

این مقاله با روش تاریخی- تطبیقی و با چارچوب نظری ای که مفاهیم اصلی آن ماخوذاز آرای نظریه پردازانی که آرایشان ناظر به بازاندیش ی و بازنگر ی و عص یان در برابر جامعه شناسی کلاسیک بوده آغاز شده، و مسیرهای تعامل و تعارض تفکر اجتماعی درایران و جهان را بر مبنای عوامل ساختی و عوامل ساخت ذهنی در چهار محور بررسی می نماید که عبارتند از: 1. عوامل ساختی تعامل، نظی ر؛ تا ثیرات مدرنیته بر اند یشه وعمل نخبگان، 2. عامل ساخت ذهنی تعامل، نظیر؛ دعوی پیوند میان پیشرفت در علم و پیشرفت هم زمان در اجتماع 3. عوامل ساختی تعارض، که شامل؛ نوع دین و سابقهتاریخی آن و حاکمیت سیاسی دین 4. عوامل ساخت ذهنی تعارض، گوی ای ای ن نکته که علوم انسانی بویژه دانش اجتماعی علاوه بر توص یف، تبیی ن و بازنمایی واقعی ت،واقعیت را می سازد و شکل می بخشد. و آن وابسته به محل و موقعیت نیز می باشد . دراینجا دیدگاه دانشمند نیز به جامعه شکل می بخشد، ما جهان را جدا ی دی دگاه مان نخواهیم شناخت؛ این که ما چه کسی هستیم، بر آن اساس واقع ی ت های اجتماعی رامی سازیم. بدین ترتیب به اهمیت جریان نخبگی بو یژه در نقش دانشگاه ی آن توجه شده است. بنابراین، این نتیجه حاصل می شود که گزینه تفکراجتماعی بدون ملاحظات اجتماعی و آموزه های دینی، برای پیشرفت و توسعه جامعه، گز ینه کارآمد و سازگار با شرا یط اجتماعی ما نخواهد بود. و با بحث از پیامدهای منفی آن در جامعه جهان ی و بو یژه در ایران، ما را به تامل بیشتر در این زمینه فرا می خواند

کلیدواژه‌ها:

تعارض، تعامل، عوامل ساختی، عوامل برساختی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-SNCH02-SNCH02_082.html
کد COI مقاله: SNCH02_082

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محمدی, مهدی، ۱۳۹۰، مسیرهای تعامل و تعارض تفکر اجتماعی در ایران و جهان، دومین کنگره ملی علوم انسانی، تهران،  پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، https://www.civilica.com/Paper-SNCH02-SNCH02_082.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (محمدی, مهدی، ۱۳۹۰)
برای بار دوم به بعد: (محمدی، ۱۳۹۰)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه دولتی
تعداد مقالات: ۶۲۱۶
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.