بررسی رابطه بین نوع بازی های رایانه ای با ابعاد پرخاشگری و تاب آوری ( مطالعه موردی؛ دانش آموزان مقطع متوسطه شهر بروجرد)

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 411

فایل این مقاله در 26 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

SPES01_203

تاریخ نمایه سازی: 17 آبان 1396

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر به بررسی رابطه نوع بازی های رایانه ای بر ابعاد پرخاشگری در بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهر بروجرد در سال 95 پرداخته، و جامعه آماری حدود 8000 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران 300 نفر دانش آموزان به صورت تصادفی انتخاب شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss و آزمون های آماری آن از قبیل ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره صورت گرفت. در این پژوهش ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بازی های یارانه ای و مقیاس پرخاشگری باس و پری (1992) و مقیاس تاب آوری کانر و دیویدسون (2003) بود. جهت تجزیه تحلیل داده ها نیز از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده گردید. یافته های این پژوهش بیان گر آن است که وضعیت تحصیلی (معدل) از میان ابعاد پرخاشگری تنها با پرخاشگری جسمانی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. و در خصوص نوع بازی رایانه ای از میان ابعاد پرخاشگری نوع بازی رایانه ای با خصومت رابطه معنادار وجود دارد. همچنینی نتایج نشان داد که ضریب همبستگی بین نوع بازی رایانه ای با تاب آوری معنادار نمی باشد. همچنین نتایج رگرسیون گام به گام در خصوص معدل نشان داد که این متغیر نمی تواند تاب آوری را به طور مستقل پیش بینی کند.

نویسندگان

رضوان خسروی

کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد