CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

نقش سیستم های واقعیت مجازی و بازی های ویدیویی در بهبود ناتوانی های دوران سالمندی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۲ | تعداد نمایش خلاصه: ۲۹۰ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۴
کد COI مقاله: TAES01_123
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۱۶.۵ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۲ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۲ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله نقش سیستم های واقعیت مجازی و بازی های ویدیویی در بهبود ناتوانی های دوران سالمندی

  سحر کوهی حبیبی - دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران

چکیده مقاله:

فناوری، دارای پتانسیل افزایش کیفیت زندگی و بهبود سلامتی و توانایی های عملکردی سالمندان دارای ناتوانی می باشد. یکی از راه های جدید جهت استفاده از فناوری در راستای افزایش کیفیت زندگی و توانایی های افراد سالمند، استفاده از واقعیت مجازی و بازی ها می باشد که علاوه بر فراهم نمودن امکانات بازتوانی و فعالیت های جنبشی و عملکردی مورد نیاز آنها، این امکانات را در محیط منزل برای آنها فراهم آورده و نیاز به رفتن به کلینیک های مربوطه را از بین می برد. هدف از انجام این پژوهش، بررسی حوزه های کاربرد سیستم های واقعیت مجازی و بازی های ویدیویی مبتنی بر آن در بازپروری و بهبود ناتوانی های سالمندان می باشد. استفاده از فناوری واقعیت مجازی و بازی های ویدئویی مبتنی بر آن، تأثیر مثبتی در اصلاح و بهبود مداخلات بازپروری سنتی داشته و در آینده نقش بسیار پررنگ تری در درمان، آموزش و بازپروی سالمندان دارای ناتوانی ایفا خواهد کرد. البته تحقیقات بیشتری در خصوص ویژگی های مورد نیاز سیستم بصری، تفاوت های سیستم های واقعیت مجازی مورد استفاده در کلینیک بازپروری و منزل و همچنین ویژگی های لازم بازی های ویدئویی طراحی شده برای افراد دارای ناتوانی ها و معلولیت های خاص مورد نیاز می باشند.

کلیدواژه‌ها:

واقعیت مجازی، بازی ها، فناوری، ناتوانی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-TAES01-TAES01_123.html
کد COI مقاله: TAES01_123

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
کوهی حبیبی, سحر، ۱۳۹۴، نقش سیستم های واقعیت مجازی و بازی های ویدیویی در بهبود ناتوانی های دوران سالمندی، کنفرانس ملی چشم انداز 1404 و پیشرفتهای تکنولوژیک علوم مهندسی، شیراز، مرکز توسعه آموزشهای نوین ایران (متانا)، https://www.civilica.com/Paper-TAES01-TAES01_123.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (کوهی حبیبی, سحر، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (کوهی حبیبی، ۱۳۹۴)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • Helal AA, Mokhtari M, Abdulrazak B The engineering handbook of ...
  • WHO. International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF). New ...
  • Lindenberger U, Lovden M, Schellenbach M, et al. Psychological principles ...
  • Baltes PB, Staudinger UM, Lindenberger U. Lifespan psychology: theory and ...
  • Rejeski WJ, Ip EH, Marsh AP, et al. Measuring disability ...
  • Jung Y, Yeh SC, McLaughlin M, et al. Three -dimensional ...
  • _ Krakauer JW. Motor learning: its relevance to stroke recovery ...
  • Winstein CJ, Merians AS, Sullivan KI Motor learning after unilateral ...
  • Merians AS, Jack D, Boian R, et al. Virtual re ...
  • Shaw SE, Morris DM, Uswatte G, et al. C onstraint ...
  • Merians AS, Poizner H, Boian R, et al. Sensorimotor training ...
  • Merians AS, Tunik E, Adamovich SV. Virtual reality to maximize ...
  • Merians AS, Tunik E, Fluet GG, et al. Innovative approaches ...
  • Huberty J, Ransdell L, Sidman C, et al. Explaining long-term ...
  • Huberty JL, Vener J, Sidman C, et al. Women bound ...
  • Bach-y-Rita P. Conceptual issues relevant to present and future neurologic ...
  • Ferguson J, Trombly C. The effect of added-purpose and meaningful ...
  • Wood S, Murillo N, Bach-y-Rita P, et al. Motivating, game-based ...
  • Heim M. Virtual realis. New York: Oxford University Press; 1998. ...
  • Gobbetti E, Scateni R. Virtual reality: past, present and future. ...
  • Burdea GC. Virtual rehab i _ itation-b enefits and challenges. ...
  • McCloy R, Stone R. Science, medicine, and the future virtual ...
  • Ungs TJ. Simulator induced syndrome: evidence for long-term aftereffects. Aviat ...
  • Rizzo A, Pair J, McNerney PJ, et al. Development of ...
  • Rizzo A, Schultheis M, Kerns K, et al. Analysis of ...
  • Stewart JC, Yeh SC, Jung Y, et al. Intervention o ...
  • Adamovich SV, Merians AS, Boian R, et al. A virtual ...
  • Boian R, Sharma A, Han C, et al. Virtual reality-based ...
  • Broeren J, Rydmark M, Sunnerhagen KS. Virtual reality and haptics ...
  • Baram Y, Miller A. Virtual reality cues for improvement of ...
  • Fung J, Malouin F, McFadyen BJ, et al. Locomotor rehabilitation ...
  • Riva G. Virtual reality in paraplegia: a VR-enhanced orthopaedic appliance ...
  • SharpBrains. The state of the brain fitness software market. San ...
  • Goldstein J, Cajko L, Oosterbroek M, et al. Video games ...
  • Dustman RE, Emmerson RY, Steinhaus LA, et al. The effects ...
  • Clark JE, Lanphear AK, Riddick CC. The effects of videogame ...
  • Farris M, Bates R, Resnick H, et al, editors. Evaluation ...
  • Drew B, Waters J. Video games: utilization of a novel ...
  • Weisman S. Computer ganes for the frail elderly. Gerontologist 1983;23:361. ...
  • McGuire FA. Improving the quality of life for residents of ...
  • Lange BS, Flynn SM, Rizzo AR. Initial usability assessment of ...
  • Massion J. Postural control system. Curr Opin Neurobiol 1994:4:877. ...
  • Massion J. Movement, posture and equilibrium: interaction and coordination. Prog ...
  • Massion J. Postural changes accompanying voluntary movements, Normal and pathological ...
  • Flynn S, Palma P, Bender A. Feasibility of using the ...
  • Rand D, Kizony R, Weiss PT. The Sony PlayStation II ...
  • Sherrington C, Whitney JC, Lord SR, et al. Effective exercise ...
  • Hui E, Chui BT, Woo J. Effects of dance on ...
  • Shigematsu R, Chang M, Yabushita N, et al. Dance-based aerobic ...
  • Hopkins DR, Murrah B, Hoeger WW, et al. Effect of ...
  • Kaye HS, Kang T, LaPlante MP Wheelchair use in the ...
  • Bayley JC, Cochran TP, Sledge CB. The weight-bearing shoulder. The ...
  • Dalyan M, Cardenas DD, Gerard B. Upper extremity pain after ...
  • Nichols PJ, Norman PA, Ennis JR. Wheelchair user's shoulder? Shoulder ...
  • Wing PC, Tredwell SJ. The weightbearing shoulder. Paraplegia 1983;21:107. ...
  • Sie IH, Waters RL, Adkins RH, et al. Upper extremity ...
  • Gutierrez DD, Thompson L, Kemp B, et al. The relationship ...
  • Burnham RS, May L, Nelson E, et al. Shoulder pain ...
  • Curtis KA, Roach KE, Applegate EB, et al. Reliability and ...
  • Curtis KA, Roach KE, Applegate EB, et al. Development of ...
  • Mulroy SJ, Farrokhi S, Newsam CJ, et al. Effects of ...
  • Curtis KA, Tyner TM, Zachary L, et al. Effect of ...
  • Nash MS, van de Ven I, van Elk N, et ...
  • Nawoczenski DA, Ritter-Soronen JM, Wilson CM, et al. Clinical trial ...
  • Cunningham D, Krishack M. Virtual reality: a holistic approach to ...
  • Nelson DL, Konosky K, Fleharty K, et al. The effects ...
  • O Connor TJ, Cooper RA, Fitzgerald SG, et al. Evaluation ...
  • O Connor TJ, Fitzgerald SG, Cooper RA, et al. Does ...
  • O"Connor TJ, Fitzgerald SG, Cooper RA, et al. Kinetic and ...
  • Yarkony GM. Pressure ulcer, a review. Arch Phys Med Rehabil ...
  • National Pressure Ulcer Advisory Panel Board of Director. Prevalence, incidence ...
  • Disa JJ, Carlton JM, Goldberg NH. Efficacy of operative cure ...
  • Krause JS. Skin sores after spinal cord injury: relationship to ...
  • Baker LL, Eberly V, Rakoski D. Preliminary experience with implanted ...
  • Baker LL, Palmer E, Waters RL, et al. Rehabilitation of ...
  • Dupont Salter AC, Bagg S, Creasy J, et al. First ...
  • Richmond FJR, Baker LL, Winstein C, et al. A modular ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: علوم پزشکی
    تعداد مقالات: ۵۳۵۳
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.