CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

Colonial Aestheticism: A Discourse Analysis of Oscar Wilde’s The Picture of Dorian Gray

اعتبار موردنیاز : ۰ | تعداد صفحات: ۱ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۴۷۱ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۲
کد COI مقاله: TELT01_192
زبان مقاله: انگلیسی
حجم فایل: ۲۱.۶ کیلوبایت
متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله منتشر نشده و درپایگاه سیویلیکا موجود نمی باشد.

منبع مقالات سیویلیکا دبیرخانه کنفرانسها و مجلات می باشد. برخی از دبیرخانه ها اقدام به انتشار اصل مقاله نمی نمایند. به منظور تکمیل بانک مقالات موجود، چکیده این مقالات در سایت درج می شوند ولی به دلیل عدم انتشار اصل مقاله، امکان ارائه آن وجود ندارد.

خرید و دانلود فایل مقاله

متن کامل (فول تکست) این مقاله منتشر نشده و یا در سایت موجود نیست و امکان خرید آن فراهم نمی باشد

مشخصات نویسندگان مقاله Colonial Aestheticism: A Discourse Analysis of Oscar Wilde’s The Picture of Dorian Gray

Pouya Gholamalipur - MA in English Literature
Mohammad Ali Alaeddini - PhD in English Literature

چکیده مقاله:

By adopting colonial and postcolonial theories in Oscar Wilde’s only novel The Picture of Dorian Gray, this essay will present an anti-colonial view of the Irish author as an inhabitant of a colonialist country such as England and would criticize colonialism, imperialism and neo-colonialism as well as aesthetic movement via discourse analysis. It is worth noting, despite the fact that Wilde was by no means a colonial author, yet colonial clues can be easily traced in his novel. Since Wilde in his The Picture of Dorian Gray mainly deals with negative and destructive consequences of influence from/on people and phenomena and capturing them, their relation and subjectivity can be defined in terms of the colonizer and the colonized. Lord Henry’s colonialist actions and behavior as one of the main characters of the story towards story’s protagonist and victim as the symbol and representative of the colonized finally influence him, leading to his colonization and annihilation. Yet, the main character of the story is as guilty and responsible for his colonization and annihilation as some other people and environmental factors without consciously meaning to do so. The bases for this research paper were the theories of postcolonial critics such as Edward Said and Homi Bhabha as well as Wilde’s biography as an aesthetic writer, by which several questions have been answered. These questions range from the basis on which Wilde was – either consciously or unconsciously – writing against colonizers and their ideologies to the way by which colonialism had influenced his thought and ideas as well as his characters in the novel. Colonial discourse analysis of destructive power of living a life empty of moralities via devotion to hedonism and mere beauty and pleasure under the name of art was another goal of this research. In addition, the direct relevance and linkage between aestheticism in this novel with colonial and anti-colonial theories have been surveyed and each one’s destructive consequences has been described, criticizing when there is little (if any) distinction between ethics and appearance

کلیدواژه‌ها:

Aestheticism, Colonialism, Discourse Analysis, Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-TELT01-TELT01_192.html
کد COI مقاله: TELT01_192

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Gholamalipur, Pouya & Mohammad Ali Alaeddini, ۱۳۹۲, Colonial Aestheticism: A Discourse Analysis of Oscar Wilde’s The Picture of Dorian Gray, اولین کنفرانس ملی آموزش زبان انگلیسی، ادبیات و مترجمی, شیراز, موسسه بین المللی آموزشی و پژوهشی خوارزمی, https://www.civilica.com/Paper-TELT01-TELT01_192.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (Gholamalipur, Pouya & Mohammad Ali Alaeddini, ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (Gholamalipur & Alaeddini, ۱۳۹۲)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.