CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

Waiting for Godot is an Irish Endgame

اعتبار موردنیاز : ۰ | تعداد صفحات: ۱ | تعداد نمایش خلاصه: ۷۲۰ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۲
کد COI مقاله: TELT01_272
زبان مقاله: انگلیسی
حجم فایل: ۲۶.۶ کیلوبایت
متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله منتشر نشده و درپایگاه سیویلیکا موجود نمی باشد.

منبع مقالات سیویلیکا دبیرخانه کنفرانسها و مجلات می باشد. برخی از دبیرخانه ها اقدام به انتشار اصل مقاله نمی نمایند. به منظور تکمیل بانک مقالات موجود، چکیده این مقالات در سایت درج می شوند ولی به دلیل عدم انتشار اصل مقاله، امکان ارائه آن وجود ندارد.

خرید و دانلود فایل مقاله

متن کامل (فول تکست) این مقاله منتشر نشده و یا در سایت موجود نیست و امکان خرید آن فراهم نمی باشد

مشخصات نویسندگان مقاله Waiting for Godot is an Irish Endgame

  Sayyed Rahim Moosavinia - Assistant Professor) Faculty of Letters & Humanities, Shahid Chamran University of) َAhvaz
  Bamshad HekmatshoarTabari - MA in English Literature from Shahid Chamran University of Ahvaz

چکیده مقاله:

Looking historically, Ireland is the first colony of the Great Britain. A postcolonial study of this country from a different prospective may then be illuminating in introducing a general model or framework for postcolonial critics: what appears to be applicable to studies done with the same aim in case of other postcolonial zones. In other words, many critics are eager to investigate the phenomenon of the British colonization, its different layers and manifestations in Ireland, and its precedence in order to probe what the total system of colonization and the relation between the colonizers and colonized may be composed of. What catches the attention of most postcolonial literary critics about the colonial Ireland can be claimed to be in specific, a set of literary and dramatic movements at the final years of the nineteenth century and the beginning of the twentieth century known as the Irish National Movement. In fact, this movement is the best representative of the spirit of the colonized Ireland and when studied sheds some light on all less investigable aspects of the colonizer and colonized relation, the nature of colonization and anti-colonial movements in general. With this aim, many Irish poets, fiction writers and playwrights have been studied so far by numerous critics. However, a figure like Samuel Beckett seems to be left out of the canon of the Irish anti-colonial movement due to several reasons: the fact that he does not belong to the first generation of this movement, has spent most of his life in France, and has produced many of his important works in French, besides his involvement in Post-War years in a kind of specific world view which is later to be reflected in a kind of drama labeled by Martin Esslin as the Theatre of the Absurd. The present study is then an attempt to be a re-reading of these elements in the way of linking them to the phenomenon of postcolonial on different layers. In order to prove the reliability of the issue, two of Beckett’s most outstanding plays Waiting for Godot and Endgame are explicated based on the common assumptions in most postcolonial studies – what has been rarely done in any other studies up to now. The outcome is to reflect on the fact that beyond the surface layer of these works, there exist many hidden criteria that will finally present a true picture of the Irish Postcolonial Samuel Beckett.

کلیدواژه‌ها:

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-TELT01-TELT01_272.html
کد COI مقاله: TELT01_272

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Moosavinia, Sayyed Rahim & Bamshad HekmatshoarTabari, ۱۳۹۲, Waiting for Godot is an Irish Endgame, اولین کنفرانس ملی آموزش زبان انگلیسی، ادبیات و مترجمی, شیراز, موسسه بین المللی آموزشی و پژوهشی خوارزمی, https://www.civilica.com/Paper-TELT01-TELT01_272.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (Moosavinia, Sayyed Rahim & Bamshad HekmatshoarTabari, ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (Moosavinia & HekmatshoarTabari, ۱۳۹۲)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه دولتی
تعداد مقالات: ۱۳۶۴۸
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.