CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

The Aesthetics of Uncertainty; Challenge of the Grand Narratives in Thomas Pynchon’s The Crying of Lot 49

اعتبار موردنیاز : ۰ | تعداد صفحات: ۲ | تعداد نمایش خلاصه: ۴۶۹ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۲
کد COI مقاله: TELT01_288
زبان مقاله: انگلیسی
حجم فایل: ۲۷.۴۸ کیلوبایت
متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله منتشر نشده و درپایگاه سیویلیکا موجود نمی باشد.

منبع مقالات سیویلیکا دبیرخانه کنفرانسها و مجلات می باشد. برخی از دبیرخانه ها اقدام به انتشار اصل مقاله نمی نمایند. به منظور تکمیل بانک مقالات موجود، چکیده این مقالات در سایت درج می شوند ولی به دلیل عدم انتشار اصل مقاله، امکان ارائه آن وجود ندارد.

خرید و دانلود فایل مقاله

متن کامل (فول تکست) این مقاله منتشر نشده و یا در سایت موجود نیست و امکان خرید آن فراهم نمی باشد

مشخصات نویسندگان مقاله The Aesthetics of Uncertainty; Challenge of the Grand Narratives in Thomas Pynchon’s The Crying of Lot 49

Hassan Rezaei - Salman Farsi University of Kazeroon

چکیده مقاله:

Thomas Pynchon studied Engineering Physics at Cornell University and his knowledge of science has provided him with metaphors applicable to his art of writing. The chaotic world of his The Crying of Lot 49, unlike classical Newtonian view of the systems, cannot be explained in terms of matter and force, i.e. its system is so chaotic that understanding its future behavior seems entirely impossible. Therefore, Oedipa’s search for order is never fully accomplished. She tries to make sense of the signs proliferating around her, but either these signs bear no meaning or she cannot sort out the meaningful signs from the ‘noise’. She takes it for granted that every message should necessarily contain some kind of meaning. However, in her Oedipus-like quest, she tries to make sense of the signs and clues around her to solve the enigmatic riddles she is faced with, but she finds this revelation elusive. She finally comes to this conclusion that the meaning she is pursuing is that there is no meaning at all. Along with Oedipa, the reader undertakes uncertain attempts first of all to make sense of the novel’s initial text, Inverarity’s will, then of the textual variants of ‘The Courier’s Tragedy’, and eventually the whole bewildering miasma of cryptic signs of the whole novel.This resistant ‘uncertainty’ seems to be a characteristic of the postmodern science that has appealed the literary critics like Jean François Lyotard who employs it to discredit the meta-narratives that he believes has dominated the human thought in most parts of history. Through discussion of Heisenberg’s uncertainty principle which asserts that it is impossible to specify simultaneously a particle’s location and momentum, or in other words, we can never get to ‘know’ the location and the direction of an electron simultaneously because experiments can only measure one of those things at a time, this article will show that The Crying of Lot 49 is Oedipa’s attempt to achieve certainty (order) but her absurd pursuit of meaning ends in a feeling of paranoia. The aim of this article, in a nutshell, is to argue that Thomas Pynchon’s metaphors, derived from postmodern science, parodies the assumptions of American Dream that can be considered a kind of meta-narrative that Lyotard talks about.

کلیدواژه‌ها:

Pynchon, The Crying of Lot 49, Uncertainty, paranoia, Lyotard, Heisenberg

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-TELT01-TELT01_288.html
کد COI مقاله: TELT01_288

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
Rezaei, Hassan, ۱۳۹۲, The Aesthetics of Uncertainty; Challenge of the Grand Narratives in Thomas Pynchon’s The Crying of Lot 49, اولین کنفرانس ملی آموزش زبان انگلیسی، ادبیات و مترجمی, شیراز, موسسه بین المللی آموزشی و پژوهشی خوارزمی, https://www.civilica.com/Paper-TELT01-TELT01_288.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (Rezaei, Hassan, ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (Rezaei, ۱۳۹۲)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.