تنوع سازهای موسیقی جاذبه ای در گردشگری
سال انتشار: 1392
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 713
فایل این مقاله در 16 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
TGES01_311
تاریخ نمایه سازی: 24 اردیبهشت 1393
چکیده مقاله:
همانطور که بارها ذکر شده است در دوره پست مدرن هر چیزی می تواند به عنوان جاذبه ی گردشگری مورد استفاده قرار گیرد. ساز در موسیقی وسیه ای برای بیان موسیقی و اجرای آن است. هر ملت و قومی با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی خود دارای نوعی موسیقی و سازه های ویژه ای برای اجرای آن موسیقی هستند. ایران نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نیست بلکه تعدد و تنوع بسیار زیادی را در این سازها می توان مشاهده کرد. علاوه بر سازهایی که امروز با نام ملی می شناسیم و تقریبا در همه جای ایران مورد استفاده قرار می گیرند، مانند: تار، سنتور، سه تار، تنبک و غیره و اغلب در جهان نیز منحصر به فردند، در هر کدام از مناطق کشور نیز سازه های ویژه ای را مشاهده می کنیم که حتی برای بسیاری از گردشگران ایرانی نیز ناشناخته اند، که هر چه از هر سو به طرف مرزهای ایران نزدیک می شویم بکربودن و تعدد این سازها را بیشتر احساس می کنیم. در این مقاله بر آن هستیم با بررسی اجمالی سازهای موسیقی ایرنی به روش توصیفی – تحلیلی مروری بر جاذبه های موجود در سازهای ایرانی به عنوان یک جاذبه گردشگری داشته باشیم.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
بهنام افتخاریان
دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی توریسم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :