بازی های رایانه ای و تاثیرات آن بر یادگیری سمعی و بصری دانش آموزان

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 533

فایل این مقاله در 7 صفحه با فرمت PDF و WORD قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

TRECONF01_130

تاریخ نمایه سازی: 11 شهریور 1397

چکیده مقاله:

با کمی تفکر و تامل از فرایند یادگیری به راحتی می توان فهمید که یادگیری نتیجه یک سری فعالیت هایی است که توسط یک فراگیر و آموزش دهنده صورت می گیرد از جمله عوامل موثر در این فرایند می توان به سیستم و تکنولوژی های جدید مانند بازی های رایانه ای اشاره کرد که در صورت داشتن محتوای خوب و استفاده بهینه و به موقع ، از آن سبب تقویت حافظه ، افزایش سرعت عمل ، ارتقا میزان هوش و استعداد کودکان شده و در نتیجه سبب افزایش میزان یادگیری در کودکان خواهد بود و بالعکس در صورت استفاده نادرست از آن سبب ایجاد اختلال در هوش و استعداد و نیز سبب ایجاد بی نظمی و پرخاشگری کودکان شده و میزان استعداد و یادگیری کودکان را کاهش داده و سبب افت تحصیلی دانش آموزان خواهد شد.دراین مقاله ازروش تحقیق توصیفی روایت پژوهی ازنوع اسناد متنی استفاده شده است که به مطالعه موردی میپردازد. در یک نتیجه گیری کلی می توان بیان کرد که در صورت استفاده صحیح از بازی های رایانه ای باعث یادگیری بهتر و عمیق تر مطالب آموزشی می شود.

کلیدواژه ها:

بازی های رایانه ای ، یادگیری ، شخصیت ، هوش

نویسندگان

فرید دروگر

دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اردبیل

حامد احمدی بنه

دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اردبیل

سعید خزان

دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اردبیل